Avatar billede lurup Ekspert
06. maj 2024 - 20:43 Der er 2 kommentarer

Udskrive logo på kuvert

Hej

Jeg har købt nogle kuverter c5 som er lidt større en A5 papir

Hvordan er det nemmest at udskrive et logo på dem ?

Har en stor kopimaskine med manuel indføring
Avatar billede kurtba Ekspert
06. maj 2024 - 23:07 #1
Det kan du lave i Word.
Enten via Forsendelser, hvor du kan oprette en kuvert, og her kan du bl.a. direkte vælge C5. Lad være med at udfylde noget i boksen men godkend, og så har du en c5 kuvert på skærmen, hvor du kan indsætte dit logo. Herefter udskriver du som normalt, og du lægger bare dine kuverter i papirbakken i stedet for det normale papir.
Det kan godt være, at det lige skal drejes 90 grader.
Alternativt kan du bare oprette et blankt dokument i word, hvor du under Layout kan vælge størrelse, og der kan du vælge brugerdefineret og selv indtaste de mål, som dine kuverter har.
Igen lægger du dine kuverter i normal papirbakke. Indsæt dit logo og print.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2024 - 08:39 #2
Jeg har tidligere haft en printer, og på der var det optimalt at bruge muligheden for enkeltark-indføring (det er så tungt hvis du skal bruge 100+ kuverter). Enkeltark-indføring kører mere lige gennem (min) printer, og kuverters dobbelthed og ombukninger generer/krøller ikke.