Avatar billede thje Nybegynder
31. august 2001 - 01:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

terningerne er kastet

Nogen der har / ved / vil lave et asp script der kan kaste terninger, lidt ale en dicebot for den der bruger IRC

Mere info ved at smide mig en mail på obelix@sonsoflight.dk
Avatar billede cygnet Praktikant
31. august 2001 - 10:27 #1
Hvad er det præcis du vel have det til at gøre ? Skal den bare vise en billede af en terning eller hva\' ?
Avatar billede cuddles Nybegynder
31. august 2001 - 11:03 #2
Navngiv filen \"dice.asp\" og nedenstående skulle rulle fint :-)

<%
dim aDice(), iRand, iDiceNumber, iDiceSides, iCount
dim sHTML
iDiceNumber = request(\"Dicenumber\")
iDiceSides = request(\"DiceSides\")

if not IsNumeric(iDiceNumber) then
    iDiceNumber = 1
end if

if not IsNumeric(iDiceSides) then
    iDiceSides = 6
end if

redim aDice(iDiceNumber - 1)

Randomize
for iCount = 0 to CInt(iDiceNumber - 1)
    iRand = Int(Rnd * iDiceSides + 1)
    aDice(iCount) = iRand
    sHTML = sHTML & \"<p>Terning nummer \" & iCount + 1 & \" slog: \" & aDice(iCount) & \"</p>\" & VbCrLf
next

Response.Write(sHTML)

%>

<form name=\"diceform\" action=\"dice.asp\" method=\"post\">
    <p>Antal terninger&nbsp;&nbsp;
    <input type=\"text\" maxlength=\"10\" name=\"Dicenumber\" value=\"<%= iDiceNumber %>\"></p>
    <p>Antal sider per terning&nbsp;&nbsp;
    <input type=\"text\" maxlength=\"10\" name=\"DiceSides\" value=\"<%= iDiceSides %>\"></p>
    <p>
    <input type=\"submit\" value=\"Rul terningerne!\"></p>
</form>
Avatar billede thje Nybegynder
01. september 2001 - 01:51 #3
Cuddels kan du ikke lige smide mig en mail, jeg skal lige snakke med dig om scriptet

/Thomas