Avatar billede 201 Nybegynder
31. august 2001 - 00:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FrontPage 2002

Jeg har lige købt den nye version af FrontPage. I en Readme står der noget om Microsoft SharePoint Portal Server 2001, som benyttes i forbindelse med et \"personligt instrumentbræt\".
Er der nogen som har kendskab til det, eller bare kan sige et par ord om, hvad det omfatter ?
Avatar billede ricky Nybegynder
31. august 2001 - 09:25 #1
SharePoint Portal Server er en webserver - der er gearet til at håndtere projekter af diverse art... men således at man kan sidde hvor som helst og læse/tilføje/rette i informationerne...

taget fra noget dok.:
\"Microsoft® SharePoint Portal Server combines document management and search technologies to help people write, review, manage, and locate information in the workspace, on an intranet portal, and on the Web.\"

- jeg tror dog ikke at det er med i FP2002 - men i Office XP Developer Edition.
Avatar billede ricky Nybegynder
31. august 2001 - 09:26 #2
og lidt mere fra dok.:
\"As an organization creates more and more information, the need for workers to manage the information they possess becomes crucial. In addition, people in a group or organization can experience difficulty simply working together with the information at hand. Data stores, such as file shares, can be very large and store many different types of files, making it hard for anyone to find anything. Documents can get lost or versions of the same document misplaced. On occasion, people also might overwrite each other\'s documents accidentally.\"
Avatar billede 201 Nybegynder
31. august 2001 - 11:10 #3
Tak ricky
Som jeg forstår - kan man ikke bruge nogen \"muligheder\" i FP2002 uden denne SPPS (server)
Har nogen erfaringer med denne server og det, som de kalder \"det personligt instrumentbræt\" ?
Avatar billede ricky Nybegynder
31. august 2001 - 11:34 #4
erfaringer - nej... jeg har ikke fået kigget på det endnu...

hvad mener du med \"kan man ikke bruge nogen \"muligheder\" i FP2002 uden denne SPPS\" ?
Avatar billede 201 Nybegynder
31. august 2001 - 13:28 #5
ricky >
Der er jo nogen nye funktioner, som kræver Microsoft SharePoint Portal Server 2001, eller ?
Avatar billede ricky Nybegynder
31. august 2001 - 14:53 #6
ok - nu forstår jeg... jo det er jo så rigtigt... \'det personlige instrumentbrædt\' må være det vi andre kalder Digital Dashboard - og det er også blevet noget lettere tilgængeligt i Office XP Dev. Ed.
Heller ikke her har jeg fået kigget på det i dybden... men min opfattelse er at det strengt taget \'bare\' er en side hvor man kan kombinere informationer fra forskellige kilder, d.v.s. mail, interne data, eksterne data, websites o.s.v.
sikkert ganske smart... men lidt ala MSN - med tilføjelse af interne data... og derfor giver det nok mest mening i.f.m. en virksomhed...
Avatar billede ricky Nybegynder
05. september 2001 - 08:40 #7
takker for point. Men hvad var konklusionen ? Skal du have fat i Dev.Ed. eller ?