Avatar billede valby Ekspert
14. september 2023 - 17:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Se TV på computeren

Windows 11
Jeg har ikke fjernsyn, men ser DR1 og DR2 over nettet.
Jeg vil gerne have muligheden for at se TV2. Er det muligt med en TV Tuner?
https://www.avxperten.dk/dvbt-modtager/hauppauge-wintv-solohd-tv-tuner-h-264-dvb-t2-dvb-c.asp?gclid=EAIaIQobChMIwOPBirSqgQMVIgd7Ch3uUAyoEAQYASABEgJyK_D_BwE
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2023 - 17:58 #1
Ja, det skulle meget gerne kunne lade sig gøre, efter denne køb og hente og installere deres WinTV v8 (eller nyere udgave).

Jeg har haft benyttet andet med indbyggede skanner selv, det virker efter hensigten, og havde kun skærm uden medbyggede tv skanner.

Jeg ser ingen problemer, at der skulle være problem med den her.

🙃 Jeg hopper af her.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2023 - 18:02 #2
Du behøver ingen TV tuner eller andet udstyr for at se TV2 på din PC
Du bruger bare din browser f.eks. Chrome - går ind på TV2 - her kan du logge ind med brugernavn og adgangskode.
Så kan du se alt det dit abonnement tillader.
Avatar billede valby Ekspert
14. september 2023 - 18:10 #3
Tak for jeres indlæg, ser på det.
Avatar billede puren Ekspert
14. september 2023 - 19:32 #4
TV2 er kodet signal så du skal havde det via en udbyder du kan ikke fange det fra luften gratis med den dongle og der er ikke CI i den så du kan ikke bruge et boxer kort
Avatar billede valby Ekspert
14. september 2023 - 19:42 #5
#4
Er alle kanalerne kodet? I så fald er det for groft. De får jo statsstøtte.
Avatar billede puren Ekspert
14. september 2023 - 19:54 #6
Som jeg husker er det kun dr 1 og 2 man kan tage med dvb-t2 gratis
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2023 - 21:10 #7
#5
Tv2 leverer en række nyheder lokalt, og disse er gratis at se for alle, du kan finde lokale TV2 regioner via et almindelige antennestik, ellers kan de ses online f.eks. via en browser. Lokalkanalen i København hedder nu Kosmopol.
Hvis du vil se andet, skal du abonnere på det.
Det billigstet basisabonnement koster 69,-/måned
Avatar billede valby Ekspert
14. september 2023 - 21:12 #8
Det vil sige, at for at se noget, som jeg betaler til i forvejen over skatten, skal jeg give en udbyder 4.000 om året. Det er uanstændigt !
Jeg ser meget lidt TV, og jeg har heldigvis ikke savnet den annonce kanal. Jeg kom bare til at tænke på det fordi, jeg så en Blue-Ray med Badehotellet.
Men tak for oplysningen. 👍
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2023 - 21:27 #9
TV2 er ikke fuldt ud finansieret af din skat, som f.eks. DR er. Så du betaler ikke for TV2 i forvejen over skatten.
Hvordan får du 69/måned til 4000?
Du behøver jo ikke hente et abonnement via en TV-pakke hos en udbyder, men kan abonnere direkte hos TV2.
Avatar billede valby Ekspert
14. september 2023 - 21:46 #10
Det er en kendt sag, at TV2 får stats tilskud, og statens penge kommer fra skatten.
Jeg tænkte på yousee grundpakke, som jeg har sparet væk.
69 kr. om måneden, ja det er da en væsenlig forskel, men jeg vil heller ikke give 828 kr. om året for at se TV2. Men tak for oplysningen :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. september 2023 - 12:36 #11
TV2 får ikke statsstøtte, udover til regionerne. Siden 2004. Jeg mener man kan streame det meste af TV2-regionernes produktion gratis.
Avatar billede valby Ekspert
15. september 2023 - 13:40 #12
Tak !
Avatar billede valby Ekspert
15. september 2023 - 22:10 #13
Jeg glemte åbenbart, at sige tak til puren for #4 Hermed gjort. 😁