Avatar billede jcr18 Professor
07. september 2023 - 13:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

rette i PDF dokument - hvilket gratis program?

Ja, der er mange reklamer for konventering/mulighed for rettelser i disse FDF dokumenter, men skal man det er programmet ikke længere gratis.
Kender I et simpelt gratis program til downloading, hvor jeg kan rette i mit PDF dokument?
(jeg er ikke så meget for at sende mine dokumenter i skyen og få det rettet online)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2023 - 14:26 #1
Afhængig af hvad du skal editere, kan https://www.tracker-software.com/product/downloads nok hjælpe - deres gratisudgave kan en hel del ting, og er det bedste gratisprogram jeg har fundet...

Dog låser de løbende funktioner ned, så det kan ikke det samme i dag, som for 5 år siden...
Avatar billede jcr18 Professor
07. september 2023 - 14:46 #2
Tak Ole. Jeg afprøver programmet og vender tilbage.
Avatar billede jcr18 Professor
07. september 2023 - 14:58 #3
Kan se at jeg faktisk allerede har programmet men kan bare ikke få det ti at virke.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. september 2023 - 20:07 #4
Prøv denne: abcdpdf.com/da
Avatar billede falster Ekspert
07. september 2023 - 20:39 #5
Du kan prøve med LibreOffice.

Formater af tekst o.l. håndterer den ved brug af tekstbokse. Men hvis du kan leve med at redigere i sådanne, er det en gratis mulighed.
Avatar billede Erik K Ekspert
07. september 2023 - 22:26 #6
Har du MS Office installeret og din version ikke er for gammel, så prøv at åbne dokumentet med Word.
Højreklik på filen og vælg åben med > Word.
Er dokumentet ikke alt for kompliceret, kan Word håndtere det og når du har foretaget dine rettelser, kan du gemme det som PDF igen - eller Word, hvis du foretrækker det.
Avatar billede jcr18 Professor
08. september 2023 - 07:40 #7
Word åbner dokumentet fint, men flere af de tal der stod i PDF dokumentet er pludselig lavet om til til bogstaver og omvendt.
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. september 2023 - 10:27 #8
Et godt og gratis program:
www.cloudconvert.com
Man skal godt nok oplade fil for konvertering (som du helst ikke vil). Men hvis man er ok med at oplade fil fungerer programmet ok. Det er et tysk program, så det burde vel være kvalitet.. Jeg har gode erfaringer med programmet.
Avatar billede jcr18 Professor
08. september 2023 - 11:16 #9
Uvanga: Fin mulighed, men nej - jeg uploader ikke mit personnummer + personlige data.
Avatar billede falster Ekspert
08. september 2023 - 12:06 #10
ad #7

Hvad står der ved højreklik i Reader "Dokumentegenskaber" -> fanen "Beskrivelse" -> "PDF-producent" og

hvilke skrifttyper i fanen med dem?
Avatar billede jcr18 Professor
09. september 2023 - 09:37 #11
falster > RICOH PRO C52005.
Avatar billede falster Ekspert
09. september 2023 - 15:36 #12
Med den producent og ikke nogle skrifttyper, jf. mit spm., ser det ud til at være et scannet papirdokument. Dvs. i realiteten et billede, der er konverteret til pdf.

Hvis jeg har ret i det, er det bøvlet at rette med et godt resultat.

Så ville jeg forslå at redigere billedet og så konvertere det til pdf igen.
Avatar billede HHA Professor
13. september 2023 - 10:20 #13
Prøv PDF24, det er helt gratis og uden reklamer eller andet.
Kan arbejde på PC offline og online, hvis man ønsker.

https://tools.pdf24.org/da/creator
Avatar billede jcr18 Professor
13. september 2023 - 17:39 #14
HHA > perfekt!  :)