Avatar billede eksmojo Forsker
10. august 2023 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Outlook 2007 e-mail program

10. august 2023
Microsoft Outlook 2007
e-mail program
Udbyder YouSee

xxxxx@mail.dk
Er lige pludselig hold op med at virke
Kan ikke sende og ikke modtage
har kontaktede – YouSee – uden resultat
det eneste de kan sige – det er forkerte porte
jeg bruger

Fejlmeddeles:
https://www.dropbox.com/scl/fi/soymj9f1w2gko63g6l5nm/2023-08-08-08-28-23.jpg?rlkey=7zr09k63y607ufzqfjajsskpk&dl=0
Indstillinger:
https://www.dropbox.com/scl/fi/k88ongc5h1yxca1fw23up/2023-08-10-16-33-21.jpg?rlkey=9g4gj0txofykiglw00d4vkncv&dl=0
Viser aktuelle porte
https://www.dropbox.com/scl/fi/l7i3hbor5md9uj5wxyrrx/2023-08-10-16-36-12.jpg?rlkey=amdr9raefmzz9f9n6eybo0wka&dl=0
YouSee har anbefalet
POP3 server: 995
IMAP server: 993
Men det virker heller ikke
Håber der hjælp at hente her
På forhånd TAK
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2023 - 17:55 #1
jeg har så en anden master hos dem
..@privat.dk
og der bruger jeg
pop3.yousee.dk
og også på port 995
jeg har aldrig brugt udgående server da mails bliver videresendt til anden konto
Avatar billede INK Ekspert
10. august 2023 - 18:39 #2
Office 2007 inkl. Outlook er forældet. Køb en ny Officepakke (billigt 139,- for Office 2019)) eller anvend Thunderbird. Hvis du gemmer mange mails i Outlook i en *.pst fil er det selvfølgelig nemmest med en ny Office Outlook.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2023 - 19:16 #3
#2 min yousee konto er faktisk kun til her inde (videresendes til mig) - selv er jeg på Thunderbird (pc) og apples mail opsætninger.
Alt andet lige, så bør man skifte til imap-konti, så man kan dele mails mellem sine enheder og svare fra den enhed, man nu lige er på. Pop3 udelukker jo alle andre.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. august 2023 - 22:30 #4
Yousee har skrevet følgende anbefalinger til opsætning
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/hvad-er-mine-serveroplysninger-til-yousee-mail
Bemærk bl.a. at de anbefaler flueben ved krypteret forbindelse under pop3.
Så prøv at bruge deres anbefalinger - også om porte.
Prøv som Claes57 at bruge yousee serverne i stedet for de gamle mail servere.
Avatar billede supportsiden Professor
10. august 2023 - 22:32 #5
Har de ikke et lille program der kan sætte det op ?
Kan kun anbefale at køre IMAP - så ligger mail på serveren, ikke kun på en klient
Outlook 2007 er meget gammelt så det er en sikkerhedsmæsig risiko
Hvis du kører Win10/11 er der indbygget et Ok mailprogram der
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. august 2023 - 22:36 #7
den 26 juli fik jeg denne -mon du ikke også har fået en ?

Se her, hvad det betyder for dig
Hvis du ikke kan se mailen klik her
YouSee
      Opdatér opsætningen af din YouSee Mail

Du bruger i dag din YouSee Mail via et eksternt mailprogram, fx Outlook. Vil du fortsætte med det, er det nødvendigt, at du opdaterer din opsætning - fordi din nuværende opsætning er forældet.

Du opdaterer opsætningen ved at følge denne vejledning.
Du kan også finde vejledningen på yousee.dk ved at vælge 'Hjælp' og derefter 'Mail' i menuen. Vejledningen hedder: Opdatér din mailopsætning.

Har du brug for yderligere hjælp til opsætningen, kan du få hjælp af udbyderen af dit eksterne mailprogram.

Opdaterer du ikke, vil din mail blive spærret senere på året.

Venlig hilsen
YouSee

*Hvordan ved du, at det er YouSee, der skriver?
I disse tider kan man godt blive lidt mistroisk, når man får en mail, der fortæller, at man skal ændre noget. Det forstår vi godt - men i dette tilfælde er den god nok. Du kan altid kigge på afsenderadressen, efter @ skal der altid stå virksomhedens navn, som sender mailen.

Copyright © 2023 YouSee. Alle rettigheder forbeholdes. Denne mail kan ikke besvares.
Vi tager forbehold for trykfejl.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. august 2023 - 23:09 #8
Glemte at skrive, at jeg også vil anbefale dig evt. at prøve at sætte kontoen op med Thunderbird. Alternativt kan du prøve at lave en ny profil i dit nuværende email program og se, om det så virker.
Det har jeg set, at nogle med samme fejlkode, har haft held med.
Endelig har jeg bemærket, at microsoft til nogen har anbefalet at sætte servertimeout op, så den prøver at connecte noget længere, inden den opgiver. Gøres under de yderligere indstillinger - det billede du har med aktuelle porte.
Jeg kan i øvrigt også støtte ink i, at outlook 2007 er forældet.
Jeg har konstateret problemer med yousee mail konti i forskellige udgaver hos mange med outlook 2007.
På få fik jeg det til at virke, på andre fik jeg det til at virke ved at installere Thunderbird i stedet for, og endelig har jeg fået overbevist en del om, at de skal købe en nyere officepakke, som altid har løst deres problem.
Jeg har selv haft office 2007, og den var rigeligt til mit behov, men da jeg gentagne gange havde haft problemer med min mailkonto hos yousee i outlook 2007, endte jeg med at opgradere til en nyere version og har ikke haft problemer siden (i flere år).
Som ink også er inde på, kan man nu købe officepakker til virkelig billig penge.
Avatar billede eksmojo Forsker
11. august 2023 - 17:54 #9
TAK FOR ALLE INDLÆG
Her til morgen kom alle 125 mail
som lå på YouSee mailserver
i Indbakken på min Microsoft Outlook 2007
uden at jeg havde forandret på Indstillingerne