Avatar billede 01i Praktikant
16. juni 2023 - 21:05 Der er 6 kommentarer

computer problemer

Hej Computerworld forum jeg ejer en computer fra vision med dette indmad
corsair hydro a35 RGB gaming computer
-asus B550m-plus TUF gaming bundkort
-AMD rysen 5 5600x processer tray
corsair H100I platinum RGB 240mm vandkøling
intel 665p 1 TB m.2 nvme ssd
corsair 8gb  DDR4-3600 RGB pro ram x 2
asus geforce RTX 3070 8gb tuf
corsair ICUE 465x rgb vg edition
corsair rm750 750W 80+ gold (modulær)
windows licens har jeg fravalgt
jeg spiller primært spillet War thunder og af og til disconnecter mus og headset hvorefter det ofte auto connecter igen andre gange går headset ned på lyd kortet i computer og andre gange forsvinder forbindelsen til både mus og headset helt og kræver en genstarting af min computer Temperatur og støv burde ikke være problemet her jeg har mellem 65 C og 72 C grader nogle af jer der ved hvad der trigger dette nogle gange sker det andre gange går der flere dage før det kommer igen
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
17. juni 2023 - 16:29 #1
Kunne måske være en dårlig driver. Start problemløsningen ved at hente og installere driverne fra asus' hjemmeside....

https://www.asus.com/motherboards-components/motherboards/tuf-gaming/tuf-gaming-b550m-plus/helpdesk_download/?model2Name=TUF-GAMING-B550M-PLUS
Avatar billede 01i Praktikant
17. juni 2023 - 16:47 #2
Hvis en driver er dårlig allerede fra start hvorfor er det så solgt computeren er ikke ret gamle overhovedet og har alle nødvendige opdateringer
Avatar billede supportsiden Professor
17. juni 2023 - 18:20 #3
Som #1 siger, opdater drivere fra Asus hjemmeside. Drivere udvikles hele tiden og som med alt andet computer relateret, kan der snige sig fejl ind i en driver. Du skal ikke regne med at de drivere opdateres af Windows update.
Jeg ved ikke om det har betydning, men idet du fravælger Windows licens, beder du måske om at Windows har "indbyggede fejl. Du kan købe en billig W licens f.eks. her https://www.productkeys.dk
Det ville ikke ligne Vision men jeg ville sige at PSU er lige på grænsen med 750W. Har du tilføjet noget selv, efter købet (er PC konfigureret med Vision's værktøj/færdigkonfigureret ?
Jeg ville sige 1000W
Avatar billede 01i Praktikant
17. juni 2023 - 18:27 #4
Jeg har ikke selv bygget den har heller ikke bygget noget på
Avatar billede supportsiden Professor
17. juni 2023 - 18:38 #5
Jeg ville stadig sige 1000W + licens - du kan vel ofre 160 Kr. ?
Du skriver ikke hvordan din mus og headset er tilsluttet (Bluetooth/USB/jackstik)
Hvis du har din mobil liggende tæt på / ovenpå kabler kan det forstyrre, prøv at flytte den et par meter væk
Avatar billede 01i Praktikant
17. juni 2023 - 19:13 #6
Usb tilslutning