Avatar billede Sune Praktikant
16. maj 2023 - 12:43 Der er 13 kommentarer

Jackstick virker ikke!

Hej, har lige købt en ny PC fra Sharkgaming til knægten i konfirmationsgave. Men alle jackstick både for og bag ser ikke ud til at virke. Alt sider på bundkortet.

- Sætte jeg mickrofon i med USB virker den fint.
- PC kan heller ikke se der er sat noget i jackstik.
- Har prøvet med diverse drivere uden held.

Nogen der har en ide?
Knægten vil være meget ked af at skulle til at sende den tilbage. Så prøver vi at undgå.

Har overvejet at købe et lydkort. Men ville være rart hvis bundkort lyd også virkede.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. maj 2023 - 12:46 #1
Har du eventuelt prøvet at ringe til Sharkgaming?
https://sharkgaming.zendesk.com/hc/da/articles/9609164347026-Kontakt
Avatar billede Sune Praktikant
16. maj 2023 - 13:11 #2
Nej, jeg skrev godt nok bare en mail til dem. Hvor de svare at de meget gerne vil se den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. maj 2023 - 13:30 #3
Jeg tror at det vil være bedre, at kontakte dem telefonisk.
Avatar billede puren Ekspert
16. maj 2023 - 13:36 #4
kan godt forstå både dig og knægten men sagen er at der muligvis kan være fysisk fejl på den og som regler er skruget sammen så har du 2 mdr fra fejlen bliver fundet til at få den til service ellers anses det for at du acceptere fejlen (kommer der en ny fejl kan du klage over den gamle fejl også men ellers ikke)

jeg formoder at du har fået den sendt til dig i det fald skal Sharkgaming stå for forsendelse bægge veje så når du opretter en RMA sag hos dem så bed lige om en fragt label (de ved de skal men hvad sparet er tjernt)
Avatar billede kulawig Professor
16. maj 2023 - 14:31 #5
kan du ikke lige se hvad det er for et bundkort der er i maskinen .... det er muligt at disable lydkort i bios på nogen af dem..

Alternativt så skal du lige tjekke enhedshåndtering og se om driveren til lydkortet er startet..
Avatar billede puren Ekspert
16. maj 2023 - 14:43 #6
#5 tvivler stærkt på at producenten af bundkortet skulle disable den eller Sharkgaming skulle gøre det hvad angår driver er de blevet slipstreamet ind i windows-install ellers er disken blevet klonet så kan ikke se driver problemet ej heller
Avatar billede Sune Praktikant
16. maj 2023 - 15:12 #7
#5 Det er et Asrock A520m-hdv
Har prøvet at tjekke bios uden held. Virker sku bare underligt at hverken front eller bag kan se input.
Avatar billede kulawig Professor
16. maj 2023 - 15:13 #8
#6 i en perfekt verden ville du have ret ... men jeg ser stadig fabriksnye maskiner med driver/konfigurationsfejl på .... ikke altid fabrikkens fejl, tit er det fordi windows mener at den installerede driver ikke er "digitalt signeret", eller fordi den sidste nye "opdatering" konflikter med noget Legacy software
Avatar billede kulawig Professor
16. maj 2023 - 15:14 #9
Avatar billede eurositi Ekspert
17. maj 2023 - 01:06 #10
Et lavpraktisk spørgsmål:
Har du bootet PC'en, mens headsettet er tilsluttet til miniJack-porten?
Jeg har oplevet, at dette var måden at "vække" porten på.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2023 - 08:56 #11
Kontroller om alt i enhedshåndtering ser korrekt ud inden i sender den retur.
Avatar billede Sune Praktikant
17. maj 2023 - 09:47 #12
#9 Mange tak for linket Kulawig. Har ikke kunne finde noget selv hvor folk har de samme problemer. Men lader til at være et kendt problem med Asrock Mobos.

Sender svinet retur til Sharkgaming. Så må de evt. udskifte bundkort. Bare ærgerligt man ikke har testet lyden inden den sendes afsted.

Især når knægten har Autisme. Så det smadrer hele hans verden at PC skal være væk på ubestemt tid.
Avatar billede puren Ekspert
17. maj 2023 - 15:11 #13
#12 fejl sker, i tech som i alt andet en webshop i danmark der handler med computer siger de har ca 1% på hvad sender.

en ven har lige fået ny bil og skal have ny motor og den 3. gear kasse og har ikke rullet  15.000 km endnu

og vores kære venner i andneby der har andres jo også i ny og næ 4 nevøer
https://comicwiki.dk/wiki/Den_fjerde_nev%C3%B8