Avatar billede Lassen Praktikant
25. august 2022 - 18:57 Der er 12 kommentarer

Hvorfor giver man kanel når man fylder 25 år??

Hey alle eksperter

Jeg har diskuteret med min ven omkring hvorfor man giver kanel når man fylder 25 år

Han mener det er en tradition affødt af pebertraditionen, men i såfald hvor kommer pebertraditionen fra, og hvad skulle sammenhængen være?

Håber i har bud på det, så vi kan få afklareret sagen :-D

Bedste hilsner
Lassen
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. august 2022 - 20:18 #2
Det er ikke andet end en gang fis med disse "traditioner" eller rettere uvaner.👎
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2022 - 00:38 #3
Det er ikke traditioner..... kun en undskyldning for at feste og drikke sig i hegnet.😎
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2022 - 10:08 #4
#3 Du glemmer én ting - der er også ofte tale om "sne". Men ikke den der drysser ned fra himlen, eller den på grønne flasker, der kommer et efter hånden godt stykke tid før jul, men derimod den der kan købes i små poser.
Avatar billede Peter Forsker
26. august 2022 - 17:25 #5
# 3 + 4 i har jo nok ret i at det er en "god" undskyldning for at feste, ligesom haloween og alle de andre traditioner,
men husk lige på at i også har været unge engang, og hurtigt kunne finde en god anledning til at feste
Jeg er dog 63 år nu, og er selv stoppet med et "pjat" men husker alligevel tilbage til dengang jeg var 20 år
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2022 - 19:27 #6
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2022 - 19:38 #7
Man drak sgu da ikke hjernen ud, som mange af de unge gør i dag, og det gør det ikke bedre at der kommer diverse typer narko ind i billedet, for det er ikke kun sprut der anvendes!
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2022 - 19:48 #8
Drak man ikke hjernen ud for 20-30 år siden? Det er jo noget pjat. Min far har da fortalt om fester hvor de lavede en masse dumme ting, var spritstive eller røg noget hash. Så lad nu vær med at sige at unge nu til dags er så meget anderledes, end de var for 10, 20, 30, 40 osv. år siden.
Unge er unge og lad dem nu være.
Bare fordi vi andre bliver ældre, skal vi ikke nødvendigvis blive sure og gamle.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2022 - 20:08 #9
Det er sgu også mere den forbandede narko jeg tænker på...... og det har intet med at være hverken sur eller gammel.
Avatar billede Erik K Ekspert
27. august 2022 - 23:09 #10
#5 0g #8
Min kommentar i #3 var bestemt ikke ment som en kritik af de unge i dag.

Som jeg husker det, blev det med kanel jo "opfundet" i de glade/vilde 60ere, hvor jeg selv var ung, så det var egentlig det jeg hentydede til.

Vi benyttede en hver mulighed for at feste 😂 Vi havde det sjovt og jeg kunne ikke drømme om at pege fingre ad nogen.

Ja, jeg er måske gammel (74), men bestemt ikke sur.
Avatar billede Peter111 Praktikant
02. september 2022 - 21:15 #11
Enig der skal være plads til fest!

Man kan også læse om mere om kaneltradtionen her;

https://kanelkanonen.dk/blogs/kanel-univers/kaneltraditionen
Avatar billede Peter111 Praktikant
11. september 2022 - 00:20 #12
Man kan faktisk også læse mere her: https://kanelkanonen.dk/pages/billig-kanel-25-aar

og så længe man bare rydder op efter sig selv, så synes jeg faktisk ikke der er noget problem de unge mennesker har en fest :-D

Men det er bare min mening ;-)