Avatar billede melli Juniormester
06. februar 2022 - 16:23 Der er 6 kommentarer

Tomtom

Hej.
Jeg har en TomTom Go Basic-gps.
Er det muligt at indstille den således at den virker selvom skærmen er slukket, altså at den alligevel vil sige "om 200 meter drej til højre" og giver besked om en trafikprop længere fremme?
På forhånd tak.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
06. februar 2022 - 18:57 #1
Du kan hækle en hætte til den :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. februar 2022 - 19:11 #2
kan du klare dig med lystyrke justering - eller skal den være helt sort.

Lysstyrke
Vælg Lysstyrke for at ændre følgende indstillinger:
 Lysstyrke for dag
Flyt skyderen for at justere skærmens lysstyrkeniveau om dagen.
 Lysstyrke for nat
Flyt skyderen for at justere skærmens lysstyrkeniveau om natten.
Vælg Skift til nattefarver, når det er mørkt for automatisk at skifte til nattefarver, når det bliver
mørkt.
Avatar billede melli Juniormester
06. februar 2022 - 19:41 #3
Hej Kurt54.
Tak for dit svar. Når jeg stillede spørgsmålet om den slukkede skærm, er det fordi jeg synes, at min gps taber strømmen lidt hurtigt og at det derfor kunne være en god ide at spare på skærmlyset.
Og jeg tænkte at den burde kunne arbejde selv med slukket skærm. Det kan min tablet da.
Men din løsning er nok den bedste. Tak for det.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
06. februar 2022 - 21:01 #4
Har du ikke mulighed for at slutte den til cigartænderstik via kabel?
Avatar billede melli Juniormester
07. februar 2022 - 09:15 #5
Det kan jeg, ja - men jeg troede ikke, at det kunne være rigtigt, at den ikke kan arbejde med slukket skærm ligesom computere og tabletter kan.
Avatar billede kurtba Ekspert
07. februar 2022 - 22:21 #6
Aaahhh. Det er vist ikke så mærkeligt, at den ikke kan arbejde med slukket skærm.
Du er da godt nok den første, som jeg har hørt om, som gerne vil have en gps, men ikke vil se på, hvad den viser.
Det er trods alt begrænset, hvor meget der bliver sagt undervejs.
Til gengæld kender jeg mange, der som det første slår lyden fra, fordi de ikke gider høre en masse ligegyldige (for dem) oplysninger undervejs.
Men sådan er vi jo så forskellige.