Avatar billede petersen7913 Forsker
27. maj 2021 - 14:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilpasning af databasen til brugerne

Jeg slipper snart brugerne løs på min database. Jeg vil gerne tilpasse den så de ikke piller ved det forkerte ;)

- skjule ribbon?
- kan jeg forhindre, at de lukker hele databasen ved at trykke på 'X' i højre hjørne? Jeg vil gerne dirrigere dem tilbage til en startform, hvor de får en 'Forlad' knap
- andet jeg skal tænke på?
- kan jeg 'pakke' det her ind på en smart måde? evt. når brugeren logger ind?

På forhånd tak :)
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2021 - 14:36 #1
Avatar billede supertekst Ekspert
27. maj 2021 - 14:39 #2
Hej
Hvordan skal databasen aktiveres af brugerne?
Har for et stykke tid siden arbejdet med et system, hvor X-knappen blev skjult af en tekstboks.
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2021 - 14:43 #3
Avatar billede petersen7913 Forsker
27. maj 2021 - 14:54 #4
supertekst - de klikker og åbner. Men de må ikke kunne lukke uden min kontrol

Terry - tak jeg kigger :)
Avatar billede supertekst Ekspert
27. maj 2021 - 15:14 #5
Så kunne der jo placeres en X-knap på den nævnte tekstboks eller Userform - med en funktionalitet som du bestemmer-
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
31. maj 2021 - 21:04 #6
Jeg vil tillade mig at advare imod, at brugeren ikke kan lukke ned. Der vil altid være situationer, hvor brugeren måske slukker maskinen eller andet på anden måde dræber (kills) sessionen. Her vil det ikke være godt, hvis det ikke er godt (!)
Avatar billede petersen7913 Forsker
01. juni 2021 - 07:49 #7
Tak for den kommentar :) Ja det tager jeg med i overvejelserne
Avatar billede petersen7913 Forsker
25. juni 2021 - 11:02 #8
Lukker og takker for jeres svar :)