Avatar billede kris75 Mester
10. maj 2021 - 19:40 Der er 10 kommentarer

Sort skærm i lang tid inden login

Hej
Jeg sidder med en Packard Bell Easynote LS13HR-141GE med Windows 10 som jeg lige har sat en ssd i. Efter den er kommet i, starter den op som normalt med Windows logoet og prikkerne der drejer rundt, men så er der sort skærm i laaaang tid inden login skærmen så vises. Jeg har opgraderet Bios til nyeste og geninstalleret Windows 10. Når man så endelig er inde, så kører den normalt. Hvad kan der være galt?
Avatar billede xou1963 Juniormester
10. maj 2021 - 19:51 #1
prøv at deaktivere hardware i bios
lyd,netkort ... tag osse dvd drevet ud
prøv
Avatar billede kris75 Mester
10. maj 2021 - 20:28 #2
Der var en mulighed i bios hvor man kunne skifte ml grafikkort. Da jeg valgte det integrerede, så sprang den lige igang. Tak for at pege mig i den rigtige retning og for din tid.
Avatar billede milter Ekspert
10. maj 2021 - 20:59 #3
Jeg går ud fra, din Windows ligger på den nye SSD. Har du installeret alle drivere til din Packard Bell Easynote LS13HR-141GE?

Din Packard Bell Easynote LS13HR-141GE er nok ca. ti år gammel, så jeg kunne tænke mig, at Windows 10 vil få problemer med at finde passende og gode drivere til dens hardware.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2021 - 08:48 #4
Din pc har måse 2 grafikkort med forskellig ydelse. Problemet er sikkert at driveren til det bedste af kortene ikke er helt opdateret og derfor sort skærm og rid til konfiguration hver gang du starter pc op. Vil anbefale hvis man kan at hente driver på producentens hjemmeside.
Avatar billede xou1963 Juniormester
11. maj 2021 - 14:54 #5
det var så lidt
Avatar billede brasso Forsker
16. maj 2021 - 23:23 #6
Har samme problem med en HP, der har 2 grafikkort. Når der opgradere til nyeste drivere til de 2 kort gør den nøjagtig det samme. Efter noget søgen rundt på nettet fik jeg installeret Catalyst kontrolprogrammet. I dette kunne jeg så deaktivere dual grafik, og tvang computeren til kun at bruge det kraftigste kort, og problemet var/er løst.
Avatar billede kris75 Mester
19. maj 2021 - 15:13 #7
Hej Basso
Står med det samme problem nu, hvor i Catalyst programmet kunne du deaktivere det ene grafikkort?  Synes ikke helt jeg kan finde det?
Avatar billede brasso Forsker
19. maj 2021 - 15:54 #8
#7
Jeg husker det ikke helt. Har ikke lige adgang til maskinen det var en jeg opgraderede for et familiemedlem.
tjek lige billedet på dette link:
https://support.survarium.com/index.php?/en/Knowledgebase/Article/View/116/33/game-performance-on-laptops-with-amd-dual-graphics
Avatar billede brasso Forsker
19. maj 2021 - 15:55 #9
#7
Evt. dette:
Game performance on laptops with AMD Dual Graphics
Right-click on the Desktop to open "AMD Catalyst Control Center" or find it in windows Control Panel.
From "Performance" tab go to "AMD Radeon Dual Graphics"
Choose "Disable AMD Dual Graphics".
Save the changes by pressing "Apply".
Avatar billede kris75 Mester
19. maj 2021 - 18:47 #10
Super, tak for det. Jeg prøver :-)