Vi har fiber fra Waoo (uden smart wifi) hvor jeg har koblet min trådløse router (Linksys EA7500 V2) til fiberboksen. Computer er kablet, mens resten af huset er koblet til en blanding af 2,4 og 5ghz alt afhængig af om de kan tage 5ghz eller ej. Vi syntes at tingene er langsomme til at forbinde til netværket (uanset netværk). Vores 2 smart TV skal som regel bruge 1 min efter at de bliver tændt til at komme på nettet.
Det primære problem er dog vores telefoner. Meget tit når man skal bruge internettet på telefonen, virker det ganske enkelt ikke. Telefonen viser at den er forbundet til wifi men der sker intet hvis man eksempelvis prøver at loade en hjemmeside. Så skal man deaktivere wifi på telefonen og genaktivere det, og så virker det igen. Dette er meget frustrerende.
Vi bor i et villakvarter, med ingen andre netværk inden for rækkevidde så jeg tænker ikke at det er signalforstyrrelser?
Hvordan kan vi få løst dette problem, så telefonerne virker hele tiden?
du kan evt prøve at tilføje et _2 på ssid på 2,4GHz wifi. Så slipper dine enheder for at teste hvad de skal logge på med hver gang de skal lave forbindelse. 2,4GHz er lidt langsommere, men har større rækkevidde, så prøv det på telefoner. Router bør placeres i brugshøjde (ca 1m) og midt på en væg (ikke gemmes i et hjørne)
Sørg for at telefonerne er på 2,4 GHz. Det vil ikke kunne mærkes at de bliver langsommere med mindre du måler hastigheden med Speedtest. Jeg ved ikke hvad jeres smart TV kræver. Min iPhone 11 viser 570/470 Mbps ved 5 GHz og 101/81,9 Mbps ved 2,4 GHz.. Routeren står en meter fra telefonen! Min forbindelse er 1000/500 Mbps.
Sæt 2,4 ghz og 5 ghz Wifi netværk til at være ens SSID. Så er det op til enheden der forbinder sig til netværket hvilket signal den foretrækker. Eventuelt kan du slå DHCP fra i din egen router for at se om det løser problemet. Hvis det løser problemet kan du kontakte din udbyder og bed dem slukke for DHCP og tænde for din egen.
Jeg er nu kommet ind på Waoo´s fiberboks instillinger. Jeg er dog meget i tvivl om hvad der skal ændres. Det eneste sted jeg kan finde noget om DHCP, er under LAN instillinger. Her kan jeg vælge IPv4 Type, "DHCP server" eller "static". Er det dette i siger skal ændres til static? (jeg er langt fra tech hvad netværk angår)
Jeg mener ikke du kan ændre på WAOO's indstillinger. Enig med #6, at du kan forsøge med bridge indstilling på din egen router, for så efterfølgende at kontakte WAOO.
Hej igen. Jeg har nu fået sat vores boks fra Waoo i bridge mode, jeg har omdøbt begge så de har samme navn uden held. Derefter prøvede jeg at ændre navnet på den ene så det slutter med _2 også uden held?
Prøv evt. at slette alle kendte netværk på telefonerne. Genstart telefoner og kobl på routeren igen med password. Du bør også slette al historik i browseren, så de ikke gemmer snavs.
Men problemet har stået på i snart et år? Jeg er bare først nu blevet tilstrækkelig træt af det til at gøre noget ved det.
Synes godt om
1 synes godt om dette
Slettet bruger
24. marts 2021 - 07:21#15
Der er desværre ikke noget du kan gøre, support fra dem vil hellere ikke nytte. Man er nød til at bortskaffe den og købe nyere router.
God fornøjelse med at finde nyt.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.