Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2021 - 11:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode til låste celler

Jeg har lavet et register over min dvd´er med tv serier. Jeg vil nu tilføje et par afsnit, men cellerne er låste. Der kommer et vindue op hvori der står, at jeg skal indtaste en adgangskode.
Jeg aner ikke hvordan jeg gør, for denne adgangskode kan jeg ikke huske☹
Der er tale om Office 2019. Jeg er som det tydeligvis fremgår ikke den store ekspert i Excel.
Håber meget at nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh,
ErikHg .
Avatar billede store-morten Ekspert
20. februar 2021 - 11:23 #1
Er du sikker på du skal indtastet en kode?
Prøv at fjerne beskyttelsen på arket :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
20. februar 2021 - 11:36 #2
Gennemse --> Beskyttelse --> Fjern arkbeskyttelse.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2021 - 13:05 #3
Det kan ikke lade sig gøre. Hver gang jeg klikke på "arkbeskyttelse" popper vinduet op hvori jeg skal skrive adgangskoden, men det er jo den jeg ikke kan huske:-(

Det er dette vindue der popper op ved klik på arkbeskyttelse:

https://ibb.co/GdCH05T
Avatar billede store-morten Ekspert
20. februar 2021 - 13:17 #4
Og koden står ikke et sted i arket, f.eks. i en kommentar.
Er der makroer?
Avatar billede Jan K Ekspert
20. februar 2021 - 13:48 #5
Hvis du ikke har adgang til koden, kan du principielt ikke lukke arket op. Der findes dog programmer på nettet, som kan hjælpe, men de er ofte betalbare, og personligt ville jeg være lidt varsom med at købe noget hos nogen,som laver "hackerprogrammer",

Men mpåske kan dette gøre det - det virker dog langt fra alltid

http://www.excelsupersite.com/how-to-unprotect-an-excel-spreadsheet-if-you-have-lost-your-password/
Avatar billede Strawberry Seniormester
20. februar 2021 - 14:02 #6
Du kan kopiere de celler, der ikke er låst over i et andet ark. Er det hjælp nok?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. februar 2021 - 14:12 #7
#5 Den eneste grænse for denne metode er, at den kun fungerer på Excel-regneark i Excel 2010 eller ældre.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2021 - 19:37 #8
Jeg takker alle for jeres bidrag. Jeg har dog markeret #6 som løsning da det letteste var at kopiere arket over i en nyt ark. Det drejede sig om sølle to celler der var låst, men nu virker det igen:-)
PS. fremover noterer jeg adgangskoden.