Avatar billede Ankz Praktikant
21. januar 2021 - 19:05 Der er 5 kommentarer

Afspille lyd på højtaler via chromecast

Hej CW

Jeg står og bakser lidt med et problem jeg håber i kan give mig et svar på.
Jeg har sat min chromecast op til mit tv og den fungerer egentlig godt, men jeg vil godt afspille lyden fra tv'et til min højtaler (Harman/Kardon Citation One). Højtaleren har google assistant indbygget og jeg kan godt caste lyd til højtaleren separat, men jeg har ikke fundet en løsning på at f.eks. caste en youtube video på tv'et og få lyden igennem højtaleren.
Håber der er en eller flere der har et bud på en løsning :)

Mvh
Ankz
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2021 - 19:37 #1
Har din højttaler indbygget google assistent, bør den være en selvstændig enhed du kan streame til. Så behøver du ikke dit TV.

Har du prøvet at sige "hey google, spil musik fra youtube"?
Avatar billede Ankz Praktikant
22. januar 2021 - 10:28 #2
Det den skam også - måske fik jeg ikke forklaret mig ordenligt. Jeg vil gerne kunne caste videoen til mit tv imens lyden kommer gennem min højtaler.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. januar 2021 - 17:33 #3
Ah, nej - det kan næppe lade sig gøre.

Du har en mulighed, hvis du i Google Assistant (på din telefon) kan gå ind og oprette en fælles gruppe med de to enheder. Så kan du få output på begge enheder på en gang.
Men jeg har kun prøvet det med mine ChromeCast Audio enheder, og ikke prøvet at blande en video enhed ind.

Når man kigger på Googles vejledninger, er der også kun en guide for "Audio enheder": https://support.google.com/googlenest/answer/7174267?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=en
Avatar billede Erik K Ekspert
22. januar 2021 - 21:41 #4
Jeg har ikke selv testet det, men kan du ikke få lyd på både TV (ChromeCast) og højttaler ved at gruppere dem?
Prøv følgende:

Åbn Google Home på din smartphone > tryk på "medier" > tryk på "opret gruppe" og sæt flueben i de to enheder du vil kombinere.

Derefter navngives gruppen og tryk på "gem"

Jeg tester det lige selv på et senere tidspunkt, men umiddelbart ser det ud til, at det skulle virke.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. januar 2021 - 17:41 #5
Det er desværre ikke lykkedes mig, at få det til at virke endnu.

Det er lidt mystisk, for jeg kan oprette en gruppe med min ChromeCast og min højttaler og når jeg afspiller en Youtubefilm, ser det i Home-appen ud som om begge enheder afspiller, men de gør det ikke.
Jeg kan tvinge lyden over på højttaleren, men så stopper filmen på TV og der vises kun et stilbillede.
Det virker som om Google endnu ikke har færdiggjort arbejdet.

Jeg har ikke helt opgivet endnu, men der er, så vidt jeg kan se, ikke en nem løsning.