Avatar billede Budwar Mester
03. januar 2021 - 16:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk

Når jeg tilslutter min eksterne harddisk kommer der følgende fejlmelding:

Filen har ikke tilknyttet en app til udførelse af denne handling .. Installer en app. Hvis der allerede er installeret en app, skal du oprette en tilknytning på siden indstillinger for standard apps.

Jeg kan sagtens omgå "advarslen", men det er alligevel lidt "træls", at den kommer hver gang jeg tilslutter. Hvad kan jeg gøre for at undgå dette pop up ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2021 - 17:31 #1
Hvad har du på disken?
Du kan gøre det ved at højreklikke på filen og vælge "åbn med"
Her kan du vælge det program der skal åbne filen og tjekke af at dit valg skal bruges næste gang.
Avatar billede Budwar Mester
03. januar 2021 - 18:00 #2
Billeder , samt backup af data.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2021 - 18:02 #3
Er det billeder det kniber med?
Avatar billede Budwar Mester
03. januar 2021 - 18:05 #4
Nej. Der står F:\  Samt som jeg skriver ovenfor

Det er det der lyder lidt kryptisk for mig.. Jeg har 2 diske , og det sker for begge diske .
Havde en vag formodning om at det kunne være usb driveren der drillede !
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2021 - 18:07 #5
højreklik start og gå i diskhåndteringen.
I hvilken tistand står diskene i der?
Avatar billede Budwar Mester
03. januar 2021 - 18:14 #6
Tilstand ? Jeg kan sagtens se indholdet og læse filerne
Avatar billede Budwar Mester
03. januar 2021 - 18:14 #7
Men når jeg højreklikker på disken lukker stifinderen ! Nogen sammenhæng ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2021 - 18:17 #8
Prøv at tjekke disken for fejl ved at højreklikke på den i denne pc og her vælger du egenskaber og går i funktioner. Her kan du tjekke disken for fejl.
Avatar billede Budwar Mester
03. januar 2021 - 18:31 #9
I første omgang tak. Konen tripper/maden venter ..
Avatar billede Budwar Mester
05. januar 2021 - 07:51 #10
Ved opstart med den eksterne hd tilsluttet , opstår fejlmeddelelsen ikke. Jeg arbejder  derfra indtil videre, Tak for hjælpen til 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2021 - 16:20 #11
Velbekomme :-)