Avatar billede clausito Seniormester
26. september 2020 - 15:37 Der er 2 kommentarer

DVD rw - "format understøttes ikke"

Efter køb af nye dvd kan jeg ikke overføre billeder til DVD rw - format understøttes ikke?

Jeg har aldrig tjekket DVD-, DVD+, DVD rw

Troede alle dvd drev kunne brænde på alle disktyper?

Er der en løsning
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2020 - 16:32 #1
Det kan de fleste moderne drev også, men ikke alle - og slet ikke ældre drev. Der skulle man "bekende kulør" til enten DVD+ eller DVD- eller DVD-ROM.

Og nej, understøtter dit drev ikke den disktype du har købt, er der ikke noget at gøre... - så må du returnere dem, sælge dem, eller bytte dem væk. Eller købe et nyt drev der kan det hele...

Men du finder ikke en "driver" eller firmware, der gør at dit eksisterende drev pludselig virker...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2020 - 17:08 #2
Den eneste løsning er foruden at bruge et andet medie at prøve at finde en firmware opdatering.  Jeg havde for 15 år siden en pc med et dvd drev hvor mange dvd fabrikater kiksede med brænding. Jeg fandt en opdatering der løste problemet for mig dengang. Men som Ole skriver kan det være svært at finde