Avatar billede mybbe74 Mester
19. maj 2020 - 14:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ChromeCast uden Wifi - problemer med kontakt til Chromecast

Hej

Jeg forsøger at connecte med mit Chromecast, uden at bruge Wifi (Da jeg har en bolig i Spanien uden Wifi). Det har jeg ladet mig fortælle man kan gøre ved at bruge sin mobil (Android) som Hotspot.

Problemet er nu, når jeg med min tablet (Android) forsøger at bruge min Hotspot fra mobil, så får jeg ikke det velkendte Chromecast logo, når jeg bruger YouTube, Netflix eller TV2PLAY.

Efter at have set flere YouTube videoer, så sker der ikke det samme hos mig, som i disse videoer.

Er der nogen som kan forklare mig, hvad som kan være galt?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
19. maj 2020 - 15:04 #1
Har du sikret dig at chromecasten er forbundet til telefonens hotspot?

Blot til info, det hotspot din telefon laver er wifi :-)
Avatar billede mybbe74 Mester
19. maj 2020 - 15:21 #2
Det virker som de ikke er forbundet, da jeg går ind i Google HOME, så finder jeg mit Chromecast, men som åbenbart ikke er tilgængeligt? Der skrives: "Chromecast Stue kan ikke ses på dette Wi-Fi netværk. Tjek, at der er oprettet forbindelse til internettet, og at din Telefon eller tablet er forbundet til det samme Wi-Fi netværk"

Jeg har tjekket at min tablet, som ER tilsluttet hotspot på min mobil, som viser at min tablet er tilsluttet en anden enhed (min tablet).

Hvordan kan jeg forbinde mit Chromcast til min telefons hotspot?
Avatar billede falster Ekspert
19. maj 2020 - 15:50 #3
Du beskriver ikke hvordan du har lavet den indledende opsætning af Chromecast på hotspotmobilens netværk (wifi).

Så vidt jeg kan se - f.eks. i dette link - skal bruges en anden enhed end hotspotmobilen (kun) til opsætningen.

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1028965

Hvis du har gjort sådan, så glem dette forslag :-)
Avatar billede mybbe74 Mester
19. maj 2020 - 16:13 #4
Jeg har tilsluttet Chromecast min telefon via Wifi.

Dernæst har jeg brugt en sekundær enhed (mobil med data) som min hotspotmobil.

Jeg har så connected min primære telefon med førnævnte sekundære mobil via dets hotspot.

Men så kommer problemet, at min primære enhed ikke kan finde Chromcasten, når jeg forsøger at bruge Netflix, TV2PLAY eller YouTube.

Til info kan jeg godt komme på nettet, tjekke mails, browse rundt etc. via Hotspot, men forbindelsen til min Chromecast er tilsyneladende forsvundet???
Avatar billede falster Ekspert
19. maj 2020 - 17:10 #5
Jeg har lidt svært ved at gennemskue, om det, som du beskriver, svarer til det kurtba skriver i linket #3:

Der er en lille fælde her, idet når man laver opsætningen/forbindelsen mellem hotspottet og chromecast har man brug for en tredje enhed.
Det skyldes, at man ikke umiddelbart fra den tlf. som man har lavet hotspot på, kan forbinde til chromecast, da det kræver at de begge er på samme netværk, og telefonen kan under opsætningen ikke se sit eget netværk/hotspottet.
Så derfor laver man opsætningen via en nr. 2 telefon eller en tablet/ipad, som ikke behøver simkort. Denne enhed forbinder man så med hotspottet og starter opsætningen af chromecast herfra. Når først opsætningen er gennemført behøver man ikke mere nr. 2 telefon, idet telefonen med hotspot og chromecast nu automatisk finder hinanden så snart de er tilsluttet/tændt.

Jeg synes, at fejlmeldingen i #2 tyder på, at du har konfigureret Chromecast på et (andet?) wifi-netværk end hotspottets.

Men lad os se, om andre byder ind.
Avatar billede mybbe74 Mester
19. maj 2020 - 18:09 #6
#Falster, nu faldt ti-øren. Jeg havde installeret Chromecast via mit normale Wifi-netværk og ikke via mit Hotspots. Jeg har nu nulstillet det hele og installeret via Hotspotset.. Så nu virker det.

Tak for kampen :-)