Avatar billede Uvanga Ekspert
18. maj 2020 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne filer på ny PC, der er et kryds i nederste venstre hjørne

Jeg har købt en ny PC, og derfor flyttet filmapper fra gammel PC over på den nye. Nu er der så pludselig en række filer jeg ikke kan åbne, der er et kryds over filnavnet i nederste venstre hjørne.
I nogle tilfælde kan jeg vælge at åbne i tidligere version, men det er kun i ganske få tilfælde. Jeg har mange gange flyttet mapper og filer fra PC til PC, men aldrig oplevet dette problem. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. maj 2020 - 10:45 #1
Kan du evt lave et skærmprint vi kan se?

Er det evt. fordi der mangler at bliver installeret software i relation til filerne.
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. maj 2020 - 11:18 #2
ad#1 Det er alle typer filer der fejler, så det må være en form for fællesnævner der forårsager problemet. Jeg anvender windows 10 version 1909 på begge PC.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2020 - 13:52 #4
der er en hav af ting der kan være galt - som i #1 - skærmbillede - nogen gange siger et billede mere end 1000 ord ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2020 - 14:47 #5
Kan der tænkes du skal over tage ejerskabet af de filer og mapper du har flyttet?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2020 - 14:54 #6
Lyder lidt ala filer som måske stammer fra skyen? OneDrive mappe fra tidligere PC?

Er det kopieret hen over OneDrive mappe og ikke fra skyen til pc? Måske skal du hente det gemte filer på nyt, og sørge for at dette ikke er under OneDrive link?

Åben OneDrive fra internet browser og kopier filerne som hent fra linket vil nok formentlig løse dette?

https://onedrive.live.com/
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2020 - 14:54 #7
Hopper af tråden
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. maj 2020 - 19:18 #8
ad#6 Det var netop det der var sket. Nu fungerer det igen 👍