Avatar billede oxholm Novice
11. marts 2020 - 17:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem i Windows 10

Min bærbar computer: HP Pavilion smart.
Har det problem, at musmarkøren bevæger sig i forsinkede ryk, det samme sker, når jeg bruger touchpade.
Problemet kan sikkert skyldes en fejl i Windows 10 eller en fejl i computerens elektronik.
Når jeg tænder computeren og Windows starter op kører cirklen med de hvide prikker ca,  tre fjerdedel omgang og stopper så en brøkdel af et sekund og fortsætter så på samme måde indtil computeren er funktions klar derefter overføres problemet til musmarkøren.
Alle drivere fra HP er opdateret, så jeg tvivler på, at årsagen ligger der..
Det kan selvfølgelig være et elektronisk problem, men computeren fungerer upåklagelig på alle andre områder end de nævnte.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2020 - 18:09 #1
Hvis du går i joblisten, er der her noget der bruge unødige resurser?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. marts 2020 - 20:03 #2
Kører du den nyeste version Windows 10?
Prøv i søg at skrive Winver tryk ok.
her den nyeste 1909
https://ibb.co/mtRzbLN
Avatar billede oxholm Novice
11. marts 2020 - 20:05 #3
Svar til 220661 Jeg burde have tilføjet, at problemet også er der efter en ren ny installation af Windows 10 uden andre programmer på maskinen.
Avatar billede oxholm Novice
11. marts 2020 - 20:54 #4
Anvender nyeste og seneste opdatering.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. marts 2020 - 22:02 #5
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Avatar billede oxholm Novice
11. marts 2020 - 22:55 #6
Problemet er løst! En En AMD grafikdriver opdatering løste problemet. Det var manglende hastighed i grafikprogrammet, der forsinkede bevægelserne af markøren og andet. Men tak for jeres velmente forslag.