Avatar billede luffe1955 Seniormester
01. marts 2020 - 15:43 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

windows sikkerhed

jeg har læst mig frem til at man kan kopier Token fra mappen spp i system 32 over på en anden pc når man installere samme V. Office eks. 2013-2016-2019
men når jeg forsøger at gøre det, efter jeg har skrevet i CMD
net stop sppsvc så får jeg ikke lov af windows jeg har tjekket alle tilladelser under egenskaber på mappen spp , men jeg får ikke lov ????
jeg ved godt det ikke er lige efter bogen med Office
men måske der er en her der ved hvad man gør ?????
Avatar billede INK Ekspert
01. marts 2020 - 15:53 #1
Jeg ved ikke, hvad du vil opnå? Har du en gyldig licens, kan du bare afinstallere den på den gamle og så installere med samme licens på den nye.

Hvis du ønsker at køre med samme licens på flere maskiner, så vil Microsoft nok ikke kunne lide det.

I sidste uge købte jeg en Microsoft Office Pro Licens version 2019 på e-bay. Den kostede 21,72 kr. Blev installeret fra Microsoft hjemmeside, og aktiveret telefonisk fra Microsoft. Kører uden problemer og er helt legal.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. marts 2020 - 15:58 #2
Jeg er heller ikke sikker på hvad det er du vil opnå - "Windows sikkerhed" som titel, og så noget om Office i spørgsmålet?

Forsøger du at flytte en licens, vil det IKKE virke på den måde. Og i så fald finder jeg ink´s svar fuldt uddybende :-)

Forsøger du at flytte noget andet, vil det nok snarere ligge nede i din brugerprofil - men så må du skrive hvad det er du vil flyttet, for at vi kan finde frem til de nøjagtige datafiler...
Avatar billede luffe1955 Seniormester
01. marts 2020 - 16:06 #3
okay Ole
jo det er office licensen jeg vil prøve at flytte
Avatar billede luffe1955 Seniormester
01. marts 2020 - 16:07 #4
dvs. kopier til anden pc med samme v. Office
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. marts 2020 - 20:41 #5
Office licenseres på flere forskellige måder, så der findes ikke én måde at flytte på. I øvrigt er visse af licenstyperne låst til én PC, og må altså ikke flyttes.

Efterhånden er det mest normalt at man kører Office 365 licens - her er der ikke nogen produktnøgle - man skal bare logge på Office med sin Microsoft konto - så bliver den ny udgave aktiveret. Har man for mange aktive installationer, bliver man guidet til Office 365 portalen, hvor man kan deaktivere de installationer, man ikke længere vil bruge.

Men den kan også være aktiveret med en traditionel produktnøgle - denne kan ikke kopieres på nogen måde, da den ligger krypteret i registreringsdatabasen.

Der kan fås programmer der kan læse produktnøglen - http://www.klinzmann.name/licensecrawler.htm er en af de bedre, men har desværre ikke været gratis i en del år nu.

Jeg har ikke brugt sådanne programmer en del år nu, så jeg ved ikke hvad der findes af programmer der er gratis - men det gør andre: https://www.lifewire.com/free-product-key-finder-programs-2625119 - så er det bare at prøve dem en efter en.

...Eller slet og ret finde den oprindelige produktnøgle i den mail, eller på det DVD-etui den oprindelig kom fra :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2020 - 09:33 #6
#1 @Ink - mener du helt oprigtigt at det er legalt?

Nu har jeg været på ebay og kigge på de officepakker der ligger til salg. Jeg har primært kigget blandt dem under kr. 100,- - og jeg har ikke fundet én der er legal.

Hvad der får alarmklokkerne til at ringe:

* Prisen er latterlig lav - ville en stor virksomhed smugsælge sine varer på den måde? - nej (De ville blive lynchet af deres traditionelle kunder, når det blev opdaget)
* Sælger - er intet steds associeret med Microsoft, men ser helt "privat" ud.
* Aktivering - hvorfor mon produktet ikke kan aktiveres over internettet, men kræves registreret via telefonen? - helt givetvis fordi produktnøglen er dannet af et stykke hacket software (Key-generator), der ikke har adgang til aktiverings portalen, og derfor er nødt til at benytte nød-aktiverings proceduren. Fuldstændig samme procedure som hackede key-generators.
* Levering af nøgle - i en standard "shipping" mail fra e-bay (Ja - jeg var da nødt til at teste hvordan resten af proceduren forløb), men igen uden association til Microsoft.
* Sælgers levetid - de sælgere jeg har undersøgt, har ikke eksisteret ret længe. Mon ikke Ebay lukker dem, så snart de bliver anmeldt? - men at de så bare opretter en ny profil ugen efter... - ebay kan desværre ikke være alle steder (men burde nok lave en større indsats for at komme svindel til livs her).

Jeg ser intet ved profilerne der indikerer, at der er tale om "legal" software - så igen spørgsmålet. Hvad har jeg overset, der gør dig overbevist om at det er legal software?

HVIS det er svindel, går pengene i bedste fald i lommen på en skoleknægt, men i værste fald er vi med-financierende i ulovlige organisationer (Kriminalitet såvel som terror organisationer).
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2020 - 09:41 #7
#6
Programmet downloades fra Microsofts hjemmeside. Derefter aktiveres enten med licensnummer over internet eller med opkald til Microsoft og en lidt omstændelig aktivering med 7 talgrupper oplæst af Microsoft bot.
Det forhold at Microsoft godkender og aktiverer er for mig tegn på det er legalt.
Hvis det var illegale kopier, så ville Microsoft garanteret ikke aktivere og ikke tillade salg på e-bay.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2020 - 10:41 #8
Nej, men det er der du tager fejl...

At programmet downloades fra Microsoft - jammen jeg kan da også godt lægge et link til download lige her, men det gør det jo ikke lovligt...

Dem jeg har kigget på, skriver konsekvent aktivering via telefon - og det er altså fordi der er brugt en key-generator, der ikke kan opdatere aktiveringsportalen.

Men fordi den grundlæggende algoritme i den genererede produktnøgle er i orden, og ikke brugt andre steder, får du lov pr. konduite til at aktivere via telefon - fordi Microsoft ikke vil miste deres egne salg, hvis deres online aktiveringsportal skulle være nede. Og præcis det bliver så udnytte med de falske nøgler. Det må du ikke lade være et argument for at det er godkendt af Microsoft.

Skulle man støde på en nøgle, der kan aktiveres via internettet, er det nok snarere en MSDN licens: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/cheap-office-2019-license-keys/0396b72a-0926-404a-a166-99c4ef587255

Jeg kan garantere dig for at Microsoft heller ikke har tilladt salg via ebay - det er da derfor sælgerne hele tiden lukker og åbner igen.

Jeg kan nok ikke overbevise dig - men jeg vil appellere til at du stopper med at reklamere åbent for det - du kan komme frygtelig galt af sted hvis du tager fejl...
Avatar billede luffe1955 Seniormester
02. marts 2020 - 10:46 #9
du har helt ret vi lukker den her
mvh
luffe
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2020 - 10:55 #10
#8
Hej Ole, du ved uden tvivl mere om sagen end jeg, så har noteret mig kommentaren.
Mvh ink