Avatar billede Maggie Praktikant
12. februar 2020 - 11:23 Der er 6 kommentarer

ny outlook profil

jeg er ved at oprette en ny profil i kontrolpanelets  "Mail Microsoft Outlook 2016", men jeg er i tvivl om de termer der bruges. Er "profilnavn" = email-adressen, eller hvad?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2020 - 13:30 #1
Profilnavn er blot et beskrivende navn, så du kan genkende den i en oversigt.
Avatar billede Maggie Praktikant
17. februar 2020 - 12:42 #3
Til CRKrogh: det forstår jeg, men det kunne i princippet sagtens være min email. Jeg har bare haft så mange problemer, at jeg ville sikre mig, at det ikke var der, hunden lå begravet. Mine data accepteres nemlig ikke. Jeg har en gammel email-adresse, tilhørende en korrumperet outlook konto, kan det være den, der ligger som en forhindring? jeg har prøvet at genoplive både dén og den nye, men ingenting duer :(

Til falster: den procedure har jeg været igennem et par gange nu, men hver gang ender jeg op med, at min profil ikke kan findes!
Det er ret fortvivlende, for lige meget hvad jeg gør, så bliver jeg bremset...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. februar 2020 - 13:18 #4
Har du allerede noget profil oprettet inde i kontrolpanelets  "Mail Microsoft Outlook 2016", eller er den helt tom, når du begynder at oprette den nye profil?
Hvad forsøger du at koble op til (Exchange, O365, Gmail...)?
Avatar billede Maggie Praktikant
18. februar 2020 - 08:56 #5
Tak fordi du hænger på endnu :)
Under Mailkonto får jeg at vide, at Microsoft Outlook ikke kan logge på, og at jeg skal tjekke, at jeg er tilsluttet netværket (det er jeg), og at jeg bruger den rigtige server og den rigtige postkasse....men hvordan gør jeg det? Den siger også, at Microsoft Exchange informationstjenesten mangler de nødvendige oplysninger, og at jeg skal tilpasse profilen.
Når jeg så går til 'Vis profiler', siges det, at Microsoft Exchange er standard...
Men hvad er Microsoft Exchange? Når jeg googler det ser det ud til at linke op til Office 365 (vil jeg ikke have) hhv. en firmaløsning med mange brugere tilknyttet....
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. februar 2020 - 09:10 #6
Hvis du er sikker på. at det ER en Exchange-server, du skal have fat i, er det enten en ældre server eller mangler måske nogle ting i opsætningen.
Exchange (sammen med "tilbehøret") leverer nu til dags normalt selv de informationer, din Outlook skal bruge for at komme i forbindelse med den; er den opsætning af en eller anden årsag ikke tilgængelig, er man nødt til selv at angive det, den mangler.

Kigger du inde i mail-profilen under [Kontoindstillinger], skal den reelt kun have et [Brugernavn], altså din mailadresse og en adgangskode for at logge på. Nu forsøger den at hente serveroplysninger, og kan den ikke det, vil den komme med en fejl som du beskriver her.

Er du sikker på servertype?