Avatar billede lurup Ekspert
28. januar 2020 - 20:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lave et billede med tekst på bagside

Hej

Jeg skal have lavet 100 indbydelser til en fest.
Hvordan laver jeg det nemmeste så der et et billede på forside og tekst på bagsidde.

Mål er ca 10 cm bred og 15 cm høj
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. januar 2020 - 09:37 #1
Opsætning som her:
http://finnrasmus.dk/indbydelse.docx
Print 25 stk. på hver side af papir/karton og skær.
Avatar billede finb Ekspert
29. januar 2020 - 13:52 #2
Print bag på fotos
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. januar 2020 - 14:28 #3
#2
Et godt forslag. Fotopapiret er mat på bagsiden og velegnet til tekst.
Avatar billede milter Ekspert
29. januar 2020 - 20:08 #4
#3 og lurup.

Det er ikke alle fotopapirer, som kan printes på begge sider med godt resultat. Jeg ville bruge den type, som kaldes "double sided" eller evt. blot bruge almindeligt, kraftigt papir (minimum 180 g/m²), altså ikke fotopapir.
Avatar billede lurup Ekspert
29. januar 2020 - 22:12 #5
Finn

Ang. den fil du har sendt til mig.
Er det tænke så jeg først laver billedet på og derefter vender papiret om og printer teksten ud ??
Avatar billede kurtba Ekspert
29. januar 2020 - 22:39 #6
Har du en printer, som kan udskrive på begge sider?
Har du word?
Så laver du en skabelon i word med en sidestørrelse på 10x15 cm. Det kan du gøre under layout.
Så sætter du dit billede ind på side 1 og skriver din tekst på side 2. Ved udskrivning sætter du den til at udskrive på 2 sider og vende på den lange led.
Voila.
Jeg har lavet et eksempel i word her
https://gofile.io/?c=srMj1r
Avatar billede falster Ekspert
29. januar 2020 - 22:56 #7
Enig med #6. Absolut en elegant løsning.

Den kræver, at du har (adgang til) en såkaldt duplex printer.

Hvis teksten/noget af den skal være individuel pr. invitation, kan anvendes brevfletning på side 2 og fremstilles et langt flettedokument på [2 x antallet af invitationer] sider, som kan udskrives direkte, som kurtba skriver.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. januar 2020 - 07:34 #8
#5
Eksemplet i #1 er den lavpraktiske "husmandsmetode" til print på almindeligt papir eller karton, hvis printeren ikke understøtter duplex print.
25 stk. printes, papiret vendes og lægges tilbage i papirbakken, og den samme fil printes på bagsiden.
#6 er en bedre løsning, hvis printeren kan printe duplex.
Avatar billede lurup Ekspert
30. januar 2020 - 17:31 #9
Hej igen gode venner
Jeg kan godt printe ud på begge sider og nu har jeg lige fået målt mit billede som der skal på
Det er 11 x 15 cm som skal printer ud på a4 papir liggende  og billedet skal være stående så der er plade til 2 indbydelser pr side som efter klippes ud.
Hvordan laver jeg så billede og tekst er samme sted på papiret .
På forhånd mange tak
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. januar 2020 - 22:17 #10
Opsætning som her:
http://finnrasmus.dk/a5-indbydelse.docx
Print på begge sider, duplex eller manuelt.
Avatar billede kurtba Ekspert
30. januar 2020 - 22:50 #11
Det kan også gøres på denne måde, hvor jeg bruger tabeller til at styre tingene på plads.
Når der udskrives skal der vælges 2-sidet og papiret skal vendes på den korte led.
Så skal der kun udskrives en gang og det er lige til at klippe 2 indbydelser ud af hvert stykke papir.
https://gofile.io/?c=EFjUhn
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. januar 2020 - 05:59 #12
#10
Word-filen indeholder oprindeligt to sider, men når jeg uploader den til ftp-serveren,
er der kun én side ??????????????????????????????????????????
Så duer den ikke til duplex, kun til manuel vending af papiret.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. januar 2020 - 06:56 #13
#12
Genstart af pc hjalp :-)
Avatar billede lurup Ekspert
31. januar 2020 - 11:13 #14
Tak for hjælpen...det virker