Avatar billede spilleren Novice
23. januar 2020 - 09:59 Der er 2 kommentarer

fletning af etiketter

Hej jeg skal flette nogen etiketter "avery l7160" der har 3  kolonner og 7  rækker, når jeg har valgt etiketten kommdr der  en skabelon frem der har 3*7 men række 7  er på side 2  side 1  udskrives med den sidst række tom.
Hvordan kan jeg ændre det
Avatar billede komsam Juniormester
23. januar 2020 - 10:30 #1
Kender ikke så meget til disse etiketter men har fundet lidt om det på Avery hjemmeside under udskriftstips punkt 3.:https://www.avery.co.uk/software/how-to/printing-tips
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. januar 2020 - 11:32 #2
Når man opretter etiketter i Word, bliver de reelt blot sat op som en almindelig tabel i Word.

Etiketter bruger skabelonen Normal.dotm – en skabelon, som Word selv opretter, og som altid skal findes. Problemet kan være, at du har ændret ved hoved/fod I Normal.dotm, så der ikke er plads til rækkerne i den valgte type.

I stedet for at printe etiketterne direkte, kan du vælge ”Nyt dokument” i dialogboksen ”Konvolutter og etiketter”. Så har du mulighed for at tilrette top- og bundmargen i dialogboksen ”Sideopsætning” (fanen Layout > klik på den lille pil nederst til højre i gruppen Sideopsætning). Topmargen skal til den valgte etiket være 1,51 cm, og bundmargen skal være 0.

Hvis der er tekst i sidefoden eller sidehovedet i dokumentet, skal du slette det.

Når du printer, vil du sikkert se en dialogboks om, at margenerne overskrider det, printeren kan klare – vælg at ignorere det.

Skabelonen Normal.dotm bør holdes ”ren” – uden tekst m.m., da den bruges af Word til specielle formål.