Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 19:19 Der er 62 kommentarer og
1 løsning

Købt Office er på TYSK!

Det ramler bare. Brugte en halv dag på at finde ud af at købe en Office på ebay. Har tidligere fået at vide de kunne snakke dansk. Nu har jeg købt og installeret en. men den snakker lorte TYSK!
Kan jeg ændre sproget til dansk (forventer det er nej). Har endnu ikke aktiveret den med licens koden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2019 - 19:25 #1
Jeg tror der er hjælp at hente her:

https://www.youtube.com/watch?v=B3b4mbsHXoQ

Linket gælder Office 2019 men ser også ud til at findes for Office 2016.

Håber det lykkes :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 19:27 #2
Hentede et eller... Nu ser det ud som om den installere igen. Denne gang står der "Vi er færdige om et øjeblik" på dansk og ikke tysk.

Har ikke den fjerneste ide om hvad jeg foretager mig. Men det er jo ikke noget nyt. :|
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2019 - 19:30 #3
Du har kunne skifte alt sprog i office, siden 2013 udgaven. Så jeg er sikker på det ender godt :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 19:40 #4
Ok, fandt ud af det. Er nu på dansk.

Men nu kan jeg ikke finde ud af hvor jeg indtaster licens koden.

Får dette: https://i.postimg.cc/NMx4JM0H/billede1.png
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 19:46 #5
Det kan jo ikke lade sig gøre at aktivere den. Den vil bruge min Microsoft konto, men jeg har jo købt den på eBay...??
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 19:46 #6
Kan ikke finde ud af det.
Penge ud af vinduet!
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 19:49 #7
Jeg har modtaget en key …

Hvor taster jeg den ind?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 19:51 #8
Hvilket mareridt ...
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:04 #9
Opgiver.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:10 #10
Mener der er et sted hvor der står noget med "min konto". Her bør du kunne vælge at taste kode ind i stedet for at aktivere online.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2019 - 20:10 #11
Jeg har selv Office 2019, men brugte da ikke en Microsoft-konto, da jeg installerede programmet :-O
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:13 #12
Jeg har slet ikke en Microsoft Konto ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:14 #13
Der står sikkert kun "konto" :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:18 #14
Har du prøvet at åbne et af programmerne til Office? Du vil her få en besked om den skal aktiveres, og jeg mener du den vej får muligheden
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:21 #15
Får du dette billede når du starter et af programmerne?
https://support.content.office.net/da-dk/media/bfc2d9d5-2365-4aac-b243-f93b1df1ac05.png
Du bør på en eller anden måde der få mulighed for at indtaste en kode i stedet for digital aktiverering eller over telefon.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:22 #16
Billede er kun til at vise hvordan det kan se ud. Jeg ved ikke om du har lige denne udgave.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:25 #17
Jeg er begyndt forfra, da jeg kan huske jeg i starten af installationen fik mulighed for at indtaste key. Gjorde det bare ikke i første omgang, da den var på tysk og derfor ikke vidste hvordan jeg skulle forholde mig.

Jeg har valgt 64 bit da det er en Windows 64 bit? Er det ikke rigtigt?
Den kan jeg bare ikke installere. Får denne besked: https://i.postimg.cc/pT2XwD8k/billede-02.png

Hvis jeg vælger Schliesen komme jeg ikke videre. Den vil åbenbart have mig til at vælge "32-bit installieren".
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:26 #18
Sorry, har først set svarene efter jeg har fjernet den og er begyndt forfra.

Men nej, jeg fik ikke den rude #17.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:27 #19
Du har en kompatibilitets pakke liggende til Office 2007 på din pc og den er i 32 bit system. Derfor du får denne fejl.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:28 #20
Eller skal jeg bare gå i Fjern programmer og fjerne "Compatibility pack for the 2007 Office system"?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:30 #21
Ja hvis du vil have den nye i 64 bit så er du nødt til det. Har du behov for kompatibilitetspakken?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:30 #22
Det hjalp.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:35 #23
Har du behov for kompatibilitetspakken?

Det ved jeg ikke. Har glemt hvad det er.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:36 #24
Jo nu ved jeg det. Det er den der gør jeg kunne se nye Word dokumenter med Word 2003.
Det ved jeg ikke om jeg har når jeg nu får 2019. Jeg kan vel godt åbne 2003 med den?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:37 #25
Hvis jeg får den. Er ikke i mål endnu. :| Venter på den installere.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:37 #26
Det er en pakke så man kan bruge filer fra en ældre Office version som man evt. får på en mail man skal åbne,
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:40 #27
#24 Det er jeg ikke sikkert på du kan. Der er jo en grund til man har lavet sådan en pakke. Men det må du jo afprøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:44 #28
Efter det jeg læser her skulle du ikke have behov for kompatibilitetspakken:
https://support.office.com/da-dk/article/word-2016-g%C3%A5r-ned-p%C3%A5-grund-af-kompatibilitetspakken-til-office-l%C3%98sning-c6c6fdbc-28fd-41e6-9373-86cacef57e9b
Det skulle ikke være nødvendigt efter Office 2010 versionen.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:45 #29
Og hvis det viser sig jeg ikke kan, skal jeg så fjerne den igen, starte forfra igen og installere 32 bit?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 20:46 #30
Ok. Tak. Vi ser.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:57 #31
Hmm. Ser ud til den kun er bagud kompatibel med filer der er oprettet i Office 2010 og fremefter. Filer før den tid er ikke understøttet:
Om du får kompatibilitetspakken til at virke selvom du går tilbage på en 32 bit version vil jeg ikke kunne sige vil virke. Er selv her på Office 2010 så jeg har ikke nogle erfaringer at dele ud af.
https://www.livemint.com/
It will also be backward compatible and work with files created using previous versions such as Office 2016, Office 2013 and Office 2010.
Googel oversat: Det vil også være bagudkompatibelt og arbejde med filer oprettet ved hjælp af tidligere versioner som Office 2016, Office 2013 og Office 2010.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 20:58 #32
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 21:15 #33
Et mirakel!
Fik både installeret, aktiveret og hentet den på dansk.

Og ja, jeg kan åbne de gamle Word filer.

Nu kan jeg så i "Fjern eller rediger et program" i Kontrolpanel se både den tyske og den danske. Kan jeg nu fjerne den tyske, eller bør jeg lade dem begge være?

Er kun en bagatel, men ville lidt ønske jeg var blevet spurgt hvad jeg ville installere, så jeg kunne have valgt "Skype for Business" fra. Den får jeg aldrig brug for (har i forvejen den almindelige).
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2019 - 21:18 #34
#12
Var egentlig også meningen jeg ville have en lokal konto. Syntes bare der er for meget der så ikke fungere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2019 - 21:38 #35
Godt det lykkedes :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2019 - 22:52 #36
Hold da op en masse tanker, usikkerhed og "problemer" :-)

* Ja, du kunne sagtens have gået i Filer -> kontoindstillinger -> Kontoindstillinger og valgt at aktivere med nøgle herfra. Men en reinstallation er vel lige så fin - det tager bare længere tid :-)

* Microsoft kontoen er i licenssammenhænge kun brugbar, hvis der er købt Office365. Så er det selve kontoen der giver licensen (så længe abonnementet betales). Men her benyttes en produktnøgle, d.v.s. det er ikke et abonnement køb, men "statisk" køb. Når der engang kommer en office 2022 (eller hvad det bliver), kan man ikke gratis opgradere til denne, som man kan med et Office 365 abonnement. Men indtil da, kan man selvfølgelig opgradere med de versions-opdateringer der kommer.

* 32bit vs 64 bit - for dig som privatbruger er det helt ligegyldigt hvad du vælger. For erhvervsbrugere med kæmpestore dokumenter kan det være nødvendigt med 64bit udgaven, fordi den kan allokere flere systemressourcer end 32bit udgaven kan. Men omvent bruger 64bit udgaven som udgangspunkt mere RAM end 32bit udgaven gør. Og så kan der stadig være enkelte gamle "plugins" der kun er udviklet til 32bit udgaven... - men igen, for en privatbruger helt ligegyldigt.
Dog bør man generelt vælge 64bit udgaver, da disse bedre kan udnytte systemressourcerne, og må siges at være mere fremtidssikrede.

* Kompatibilitetspakken skal ikke bruges på Office 2010 og fremefter. Den er beregnet til at få de gamle Office 2007/2003 til at kunne læse de "ny" .docx / .xlsx /pptx formater - ellers ville brugere af 03/07 pludselig ikke kunne åbne dokumentformater, lavet på ny udgaver af Office. Det er selv sagt indbygget i nyere versioner af Office. Og de ny versioner kan sagtens læse ældre .doc / .xla / .ppt dokumenter, så drop bekymringerne.

* Den tyske udgave kan du sagtens vælge at afinstallere - men der er i princippet ikke anden grund end oprydning.

* Du kunne sagtens have fravalgt Skype for Business under installationen - det kræver bare at du får øje på og klikker på "Avanceret" i et af de første billeder du får. Så får du præsenteret en oversigt over de tilgængelige komponenter. Men du kan også vælge at gå ind i "Programmer og funktioner" nu, vælge Office installationen, og så i stedet for at afinstallere, vælge at "Rediger"e. Så får du igen muligheden for at klikke til eller fra.
Det er altid let at brokke sig over at et produkt ikke opfører sig intuitivt. Men tænk på at Microsoft laver en installation til godt over 1 milliard forskellige brugere - og en hel del af disse har tilsvarende helt andre forventninger til hvad en standard installation skal kunne. Jeg synes det er ganske rart at til/fravalg af office-komponenter IKKE kommer op automatisk, da det ville sætte hr. og fru. Jensen skakmat... - de ville ikke turde fortsætte installationen af frygt for at lave noget forkert.
Avatar billede posten Ekspert
04. december 2019 - 04:02 #37
jeg vil da ikke håbe du har betalt for meget for den gamle 2007'er ???
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2019 - 15:53 #38
#37 Det er en 2019 der er købt. 2007 var en kompatibilitetspakke der lå på computeren og lavede problemer med installation af den nye pakke.
Avatar billede posten Ekspert
04. december 2019 - 16:17 #39
så går jeg udfra du har fjernet den 2007 inden du lage 2019 på
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2019 - 16:22 #40
#39 Spørger kunne ikke installere 2019 på grund af denne pakke som blev fjernet.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 17:53 #41
#36 Tak.

Hvad angår Skype kan jeg ikke helt genkende det du skriver. Da jeg klikkede på filen - både første gang og da jeg senere begyndte forfra - startede den straks med at installere idet jeg dobbeltklikkede på filen.

Men du kan også vælge at gå ind i "Programmer og funktioner" nu, vælge Office installationen, og så i stedet for at afinstallere, vælge at "Redigere". Så får du igen muligheden for at klikke til eller fra.

Er det "Fjern eller rediger et program" du mener?
Hvis jeg markere Office og vælger "Rediger", får jeg en rude der hedder "Hvordan vil du reparere dine Office programmer".
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2019 - 18:01 #42
#41 Når du trykker på "Hvordan du vil reparere dine Office programmer" kommer du vel ind i en menu der viser hvad du har på din installation? Når du så markerer et punkt du ikke skal bruge er der så ikke en mulighed der hedder noget ala "udelad fra installationen"?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2019 - 18:03 #43
Markerer man et punkt som udelad fra installation så plejer denne del blive afinstalleret. Sådan fungerer det på min Office 2010. Tvivler meget på der er ændret meget på det punkt til 2019
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 18:36 #44
#42 Jeg får mulighederne Hurtig reparation og Online reparation.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2019 - 19:02 #45
#44 Hmm.
Så ser det ud til tingene alligevel har ændret sig på de 9 år.
Avatar billede posten Ekspert
04. december 2019 - 20:46 #46
#44 : hvis du vælger online rep så kører det vel for dig ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2019 - 21:20 #47
@Posten - ikke for at være uhøflig, men du hjælper ikke rigtig her med kommentarer om irellevante ting. Kan du ikke læse tråden en gang mere, før du kommenterer? - den vil vise at det kører fint nu - der er bare nogle få restspørgsmål. Vi skal IKKE ud i reparation.

@Parla - Du har ret, funktionen findes ikke i nyere Office udgaver. Min ældre Office 2013 giver muligheden for at "Tilføj eller fjern funktioner", når jeg er inde i "Rediger".

Men når nu du skriver det, slår det mig at jeg har en "klassisk" installation (MSI installer), som vist slet ikke tilbydes til download i dag.

I dag installeres Office via en installer fil direkte over nettet, kaldet "Click to Run". Denne installationstype KAN man lave en installationsfil til, der beskriver hvilke komponenter man ønsker installeret, om det skal være 32 eller 64 bit, sprog, o.s.v. - men det er beregnet til virksomheds udrulning, og alt for tung at bruge for en enkelt lokal installation.

Jeg kan desværre ikke lige komme på andre måder at "redigere" de installerede komponenter på, beklager.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 21:58 #48
Næh, turde heller ikke klikke på nogen af dem.

Der står helt præcist:

Hurtig reparation
Løser de fleste problemer hurtigt uden behov for en internetforbindelse.

Onlinereparation
Løser alle problemer, men tager lidt længere tid og kræver en internetforbindelse hele vejen igennem. Du kan vælge denne indstilling, hvis du stadig har problemer med en Hurtig reparation.

Det er helt ok. Kan leve med den er der. Er i sidste ende trods alt bare en genvej jeg skal ignorere.

(Man får muligheden "Fjern" når man højre klikker på genvejen i Start, men i stedet for at afinstallere programmet, åbner det bare "Fjern eller rediger et program" i Kontrolpanel.)
Avatar billede falster Ekspert
04. december 2019 - 22:10 #49
Jf. ovenfor kan Skype nok ikke fjernes som i de tidligere versioner af Office.

Se dette link:

https://www.easytweaks.com/uninstall-lync-2016-pc-computer/

et stykke nede under

Disable Skype for Business in Office 365 / 2019
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:28 #50
Tak.
Er det så ikke nemmere at åbne Jobliste, klikke på Start og Deaktivere den der?
Kom jeg lige i tanke om. Har gjort det.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:32 #51
Men fjerner selvfølgelig hverken programmet eller genvejen.

Måske det heller ikke er det samme de to ting gør?
Avatar billede falster Ekspert
04. december 2019 - 22:34 #52
Du kan jo så tjekke, som vist i linket, om de relevante 2 bokse er afmarkeret.

(Hvis de ikke er, så er det ikke det samme. Hvad der er nemmest afhænger nok af personen.)
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:43 #53
Næh, fluebenene var der stadig. Har nu fjernet dem deri og klikket Ok.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:46 #54
Nu er den også forsvundet fra joblisten i Start (genvejen er der stadig).

Det er fint nok. Nu kommer jeg i hvert fald ikke til at mærke den.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:48 #55
Hvis jeg vil have den væk fra Start kan jeg vel bare højreklikke på den og vælge Åben filplacering - og så slette genvejen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2019 - 22:48 #56
Hvad linket viser er, hvordan man undgår at S4B starter op automatisk.

Hvis du bare helt lader være at starte S4B op i første omgang, vil den heller ikke starte op automatisk.

Det har intet med installation/afinstallation/disable programmet at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:49 #57
Det virkede.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:50 #58
Nu kan jeg hverken mærke den eller sen den. Er som var den der ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:50 #59
#56 Ok.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2019 - 22:51 #60
[i] Det har intet med installation/afinstallation/disable programmet at gøre. [i/]

Det ved jeg.
Avatar billede posten Ekspert
05. december 2019 - 03:45 #61
#47 det er jo DIN  holdning til det håber andre ser anderleds på det  grunden til jeg skrev #46 var det der stod i #44 ville vide hvad der skete når han valgte rep for det stod der jo intet om
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2019 - 07:05 #62
Nu fik jeg gjort tråden så lang og rodet jeg næsten ikke kan overskue hvor mange steder jeg skal markere som løsning. :|
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. december 2019 - 07:40 #63
@Parla - du kan jo vælge at holde dig til svar på dit oprindelige spørgsmål.. - i så fald er det bare #1 der er relevant :-) - alt det andet er jo bare "spinn-off".

@Posten (#61) præcis - du svarer på en kommentar ud af kontekst. Havde du læst hele tråden ville du vide det ikke drejede sig om at reparere office, men om at kunne ændre komponentvalget. Så at du pludselig spørger til om det kører efter reparationen, gør det ikke lettere at forstå hvor langt man er i problemløsningen. Jeg gjorde ofte nøjagtig det samme da jeg var lille - kom ind i stuen hos mine forældre, hørte et brudstykke af deres samtale, og fik drejet deres samtale hen på noget helt andet, fordi det var det jeg troede det drejede sig om. Det sker formentlig for os alle en gang imellem :-)