Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2019 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med åbning af Outlook 2019

Jeg har fået nylig installeret Outlook 2019 på min stationære pc. Imidlertid er der for omkring en uge siden opstået et irriterende problem i form af, at programmet ikke starter når jeg klikker på Outlook-ikonet. Dette gælder både på ikonet på skrivebordet og på proceslinjen. Problemet viser sig kun ved åbning af programmet, når det har været åbnet og lukket igen. Klikker man på ikonet lige efter opstart fungerer det korrekt.
Det hænder også at der er problemer med afsendelse af mails - den netop afsendte mail blive liggende i udbakken, men der kommer ingen melding om fejl. Når jeg så lukker programmet, og genstarter computeren, så kommer der under genstarten en besked op om at der er en fil åben, nemlig Outlook. Jeg klikker på "Start alligevel", hvorved maskinen lukker og starter op igen. Så kan jeg klikke på Outlook-ikonet igen og programmet starter med det samme. Nu er udbakken også tom. Mail der før blev liggende i udbakken vises ved klik på "sendt post" altså er mail nu blevet sendt. Det er møgirriterende at man opleve dette.
Er der nogen der har haft samme problem og måske har fundet en løsning, hører jeg meget gerne om hvordan problemet blev løst.

På forhånd tak.
ErikHg
Avatar billede mort1 Ekspert
03. december 2019 - 11:15 #1
Har lige haft en tilsvarende udfordring - Jeg fandt ud af, at der var en opdatering, som skulle have lidt hjælp  (gå til "Opdatering og sikkerhed" og se om der er en opdatering, som ikke er gået igennem) Så var problemet løst for mit vedkommende.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2019 - 11:45 #2
Jeg kan altså ikke lige finde "opdatering og sikkerhed". Må nok bede om en nærmere forklaring. (Maskinen kører Win 10 Prof).

Mvh.
ErikHg
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2019 - 11:58 #3
Gå til "indstillinger" og under "opdatering og sikkerhed" finder du "windows update".

Du kan også i selve programmet under "hjælp" finde "Kontroller om der er opdateringer" (gælder i alt fald på min Mac.
Avatar billede mort1 Ekspert
03. december 2019 - 12:27 #4
Det er som "ink" skriver - Øverst på siden, "Opdateringer og sikkerhed", kan du se om din computer er opdateret - "Din enhed er opdateret" med et grønt tjekmærke V, hvis den er opdateret, ellers er der, så vidt jeg husker, et rødt X - Det fremgår i hvert fald tydeligt om din pc er opdateret eller ej.
Alternativt kan du jo geninstallere din Office pakke, det ændrer ikke på hvad du måtte have gemt.
Avatar billede KHN Guru
03. december 2019 - 15:17 #5
Vejledning-Opdatering og sikkerhed
https://fil.email/OEcOkNQw
Bemærk: Link forsvinder efter 1 uge.
Dobbeltklik på fil for at åbne den i Internet Explorer, hvis du henter filen ned til din pc.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2019 - 16:30 #6
#4 Jeg fulgte vejledningen, og fandt frem til at maskinen er opdateret.
Derefter lavede jeg et gendannelsespunkt, afinstallerede Office 2019 og lod maskinen genstarte. Jeg geninstallerede programmet og det ser nu ud til af fungere. Jeg vil dog prøve nogle gange, at lukke programmet og lave noget andet på maskinen, for derefter at åbne Outlook igen ved at klikke på ikonet på skrivebordet. Jeg vil også prøve at sende en test mail til mig selv. Fungerer dette, ja så tror jeg problemet er løst. Jeg skal nok give en tilbagemelding.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2019 - 19:45 #7
Jeg har nu fem gange prøvet at klikke på Outlook-ikonet, og hver gang er Outlook åbnet korrekt.
Jeg har også prøvet at sende tre mails til min egen adresse, samt to mails med billedfiler. Den første med en jpeg fil på 86 KB og en jpeg fil på 100 KB. Bagefter sendte jeg en jpeg billedfil på 5 MB. Den sidste var i sagens natur lidt lang tid om at blive sendt, men det lykkedes.
Så jeg tror at problemet er løst.

Jeg takker alle for jeres bidrag :-)