Avatar billede oxholm Novice
19. november 2019 - 18:01 Der er 5 kommentarer

Aspire ES 17 - 732 Efter logon virker taltastaturet ikke.

Når jeg logger in til -windows 10 kan jeg taste pin koden på taltastaturet, derefter skifter det, så tal ikke længere kan anvende, kun funktioner sammen med hoved tastaturet virker og det hjælper ikke at trykke at trykke på Num Lock.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2019 - 18:48 #1
Der er et par muligheder.
Den første er at gå i registeret og lave en ændring derinde.
Den anden er at gå i strømstyring og slå hurtigstart fra.
Når du kommer i strømstyring tryk på "vælg hvad tænd og sluk knapperne gør.
tryk på indstillinger der ikke er tilgængelige i øjeblikket.
find hurtigstart og fjern hak i denne og gem ændringer.
Genstart pc.
Har du nu numlock tændt?
Avatar billede oxholm Novice
20. november 2019 - 17:18 #2
Tak for dit forslag "Ekspert 220661". Har prøvet, det gør ingen forskel. Har læst andre steder, at mange Acer brugere oplever det samme problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2019 - 17:39 #3
Der kan også være en strømstyring på den fra BIOS af. Her kan du tjekke om den er deaktiveret.
Har du prøvet dette?
https://da.phhsnews.com/how-to-enable-num-lock-automatically-when-your-computer-boots1511
Avatar billede oxholm Novice
27. november 2019 - 21:18 #4
Acer skrive i et af deres dokumenter, at "Num Lock is disabled by default on Windows 10 login screen." De skriver ikke noget om hvordan det permanet kan brugs, som regnemaskine tastatur under Windows 10.
Kun at man kan ændre værdien i regedit til 80000002, men de bevirker blot, at man kan bruge taltasterne til log on på windows, derefter bliver de igen sat ud af funktion.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2019 - 21:28 #5
Har du prøvet at rette værdien kun til 2?