Avatar billede LarsLangskud Praktikant
28. oktober 2019 - 21:35 Der er 9 kommentarer

lampe blinker gult når jeg sætter netværkskabel it routeren.

jeg har 2 netværkskabler der går fra router ud til 2 AP. den ene virker fint, men den anden er der ikke lys i og lampenn bag på routeren hvor den er sat i blinker gult? kan de være beskadiget kabel eller noget andet?
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2019 - 22:26 #1
Har du prøvet at bytte rundt på kablerne?

Hvis du giver os navn og model på router og de to AP'er og fortæller os, hvilken af dem, der ikke virker, så kan vi måske finde en vejledning, der kan give en ide om, hvad "gult blink" kan skyldes.
Avatar billede LarsLangskud Praktikant
28. oktober 2019 - 22:59 #2
Ok tak for svar. Følger lige op med model på router og AP'er i morgen
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 00:17 #3
gul betyder at der er kabel i, men at der ikke er forbindelse.
ergo, det kan kun være kablet
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 00:37 #4
På min Asus stationær er der 2 lamper. 1 grøn, som lyser konstant, og
1 gul som blinker konstant. Og det kører perfekt.  170,9 / 36,6  Mbps.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 11:14 #5
170 mbps er meget lavt, kan jo indikere at den gule betyder nedsat ydeevne.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 11:54 #6
#5 Jeg har bare skrevet hvad der stod.
Nu har jeg set efter hvad jeg har bestil af hastighed, og det er 150 /30 Mbit
Den hastighed er udgået, så jeg får så åbenbart 170,9 / 36,6  Mbit.
Jeg forstår ikke hvorfor yousee skriver Mbps i testen.
Hastigheden er faktisk rigtig god, også når jeg henter en Video.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2019 - 12:35 #7
Söde rare sidwave, kan du ikke lade väre med at konstant komme med dine tvärsikre konstateringer og måske i stedet skrive f ex "Det KAN väre..."? Det er tydeligt at du ikke har arbejdet med netvärk för, for ellers havde du ikke väret så sikker. Dette er generelt i alle dine svar til de forskellige spörgere.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 12:53 #8
Nå nu har jeg forstået det, takket være  nettet.
Mbit vs. Mbps  De to værdier er det samme.

@sidewave https://www.netkablet.dk/mbit-megabyte-og-gibabit-faa-styr-paa-begreberne/
Avatar billede LarsLangskud Praktikant
30. oktober 2019 - 16:37 #9
Ok har fået det fikset nu. Det var RJ45 stikket der ikke var blevet trykket ordentligt sammen.(alle knive havde ikke fået fat i lederne) nu or see gul lys ved begge kabler i routeren. Det er ikke mig der står for indstilling/opsætningen af AP'erne, men tænker at det kommer til at virke når de er blevet det.
Tak for hjælp!👍🏻