Avatar billede Elvin Praktikant
10. september 2019 - 11:29 Der er 6 kommentarer

Oprettelse af infoskærm på internt netværk

Hejsa allesammen

Jeg skal på mit arbejde lave en form for infoskærm, hvor man kan se, hvor langt man er noget i en ordre. Jeg har en pc'er til jobbet og et internt netværk.
Det er meningen at man skulle kunne opdatere på flere computere og så gemme filen på netværket.
Er det muligt at sætte pc'en op til at vise og med jævne mellemrum opdatere, så det nyeste info hele tiden vises på infoskærmen?
Og hvilket program i office pakken vil kunne klare det.

På forhånd mange tak
-Elvin
Avatar billede supertekst Ekspert
10. september 2019 - 11:38 #1
Har du et forslag til hvordan info skal vises?

Har i tidens løb konstrueret flere af slagsen på basis af netop Office pakken + programmering i VBA
Mvh
Avatar billede Elvin Praktikant
10. september 2019 - 11:42 #2
Nej som sådan har jeg ikke. Tænkte at det måtte være indbydende at se på, da skærmen skal være tændt i hele arbejdsperioden.
Havde selv overvejet Excel eller Publisher.
Så længe at medarbejderne kan ændre tingene på deres egen computer.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. september 2019 - 12:51 #3
Hvad er det du skal have hjælp til?
10. september 2019 - 12:53 #4
Hvis i har Office365 kan du oprette en opgaveliste på SharePoint og få vist den som et Gantt-diagram. Så kan medarbejderne vedligeholder opgaverne på opgavelisten og %-færdiggørelse markeres på Gantt-diagrammet. (Her kan du også sætte op at medarbejderen får en mail når opgaven starter eller forfalder.)

Du skal oprette en opgaveliste --> vælge klassisk SharePoint --> Opret Ny visning.

Hvis i ikke har Office365 kan du bruge Excel eller Outlook. Men det er lidt mere bøvlet.

Der er var tidligere en funktion i Excel hvor du kan dele til samtidig redigering når de ligger på jeres server, den erstattet af deling via OneDrive / SharePoint. Godt det samme, det var noget hejs.

I Excel vil det bedste være hvis hver medarbejder har et Excel-ark og du så konsoliderer dem til et fælles ark f.eks. ved at kopier over med link eller ved hjælp af dataopslag. Husk at regulere opdateringen. (de må ikke flytte eller omdøbe deres ark - det kan godt give noget vedligeholdelse.)
Du viser så det fælles ark eller kopiere data fra det fælles ark til PowerPoint hvis det skal sættes lidt flottere op. (Så skal du huske et link og sætte opdateringen til et tidsinterval.)

Endelig kan du oprette en mail-klient og bruge klientens opgavelisten til fælles opgaver. Opgaverne kan så delegeres til de enkelte medarbejdere, der skal svare tilbage når opgaven er færdig.
Du skal så vise den fælles opgaveliste eller hente den ind i Excel (alt efter om i har Exchange eller O365-mail).

I Excel kan du bruge Fanen Data --> Hent Data --> Fra Fil / fra andre kilder
Husk at tilret opdateringsinterval.

Det er hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om af muligheder. Sig til hvis du vil vide mere om en af dem.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2019 - 16:51 #5
"Er det muligt at sætte pc'en op til at vise og med jævne mellemrum opdatere, så det nyeste info hele tiden vises på infoskærmen?"

jeg hjælper dig: du aner ingenting om det overhovedet, det kan nemlig gøres på 10+ måder. du burde løse opgaven sammen med medarbejdere på dit arbejde.

det mest simple forslag jeg kan give er at lave en webside der trækker info fra en database.

og du skal have en form til at taste data ind i denne database.
Avatar billede puren Ekspert
10. september 2019 - 17:17 #6
løsingen er simple: PHP og database (og et pro tip brug mariaDB i stedet for en mySQL)

som sidwave er inde på er der mange muligheder for at løse denne slags opgave, og så har vi ikke engang snakket design endnu..

og som sidwave også er inde på; du burde løse opgaven sammen med medarbejdere på dit arbejde.