Avatar billede per2edb Ekspert
23. august 2019 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Office 365 kan ikke installeres

Jeg har WIN 10 fuldstændig opdateret på en 64bit maskine
Jeg havde office 365 indtil det gik galt i dag
En ms ekspert tilrådende mig at lave en update på office 365 da access havde nogle problemer.
Efter jeg havde kørt update på office 365 blev programmet ødelagt
Jeg har kørt genoprettelse samt fjernet office 365 ved hjælp af ms support og genoprettelsesassistent
office 365 er herefter fjernet men......

Nu kan jeg ikke oprette office 365 påny?
Jeg får fejlmeddelelsen:
Der opstod problemer med installationen af et af dine office-programmer
Kan i hjælpe
Avatar billede kurtba Ekspert
23. august 2019 - 22:00 #1
Jeg kan forestille mig, at der ligger nogle rester i registreringsdatabasen, som driller i forbindelse med en nyinstallation. Bl.a. på grund af at noget jo gik galt tidligere.
Så prøv at hente Ccleaner i den gratis version. Installer og start programmet og vælg at den skal rense registreringsdatabasen. Den finder helt sikkert en masse, som kan undværes og du siger bare ja til at fjerne det hele. Så spørger den om du vil gemme en kopi af registreringsdatabasen, inden du ændrer på den, og der siger du bare ja. Så gemmer den en kopi i dokumenter mappen.
Det kan i sjældne tilfælde ske, at den sletter noget, som så efterfølgende giver problemer, men så kan man bare indlæse kopien fra dokumenter mappen efterfølgende ved at dobbeltklikke på den.
Når der er renset ud i registreringsdatabasen, så skal du lige genstarte computeren, således at den får indlæst den rensede registreringsdatabase forfra.Herefter kan du prøve at geninstallere office igen.
Når du nu alligevel har Ccleaner installeret, så ville jeg personligt også lige foretage en generel rens, idet der gennem tiden hober sig en masse skidt og kanel op, hvilket også kan sløve computeren. Bl.a. cookies og midlertidige internetfiler kan give problemer med hastigheden.
Avatar billede per2edb Ekspert
24. august 2019 - 11:52 #2
Hej kurtba
Tak for svaret
Jeg har haft ccliner i over 10 år og er glad for det
Ja jeg have renset men ikke registreringsbasen
Dit svar gjorde jeg total rensede registreringsdatabasen
Det hjalp ikke!!!!!
Nu kører jeg min back up for c drev ind men.....
Jeg skal så herefter have løst det problem jeg startede med

Jeg skal have 64 bit versionen af office 365 installeret i stedet for 32 som jeg har nu
Derfor slettede jeg office365 med katastrofale følger

Mit spørgsmål er nu hvordan kommer jeg fra 32 til 64bit office 365
Skal jeg slette den gamle og hvordan??????

Kan fejlen eventel være et andet program spærre og i så fald hvordan stopper jeg programmer under sletning og nyinstallation
Avatar billede per2edb Ekspert
24. august 2019 - 13:55 #3
Nu har jeg fået det næste problem
jeg har en extern usb disk med windowsimagebackUp

Det er første gang jeg skal bruge den men kors.....
på trods af 25års erfaring er det umuligt at finde ud af.

Jeg kommer under genoprettelse til genstart nu.....
bag efter - hvad skal man så vælge ?
Avatar billede per2edb Ekspert
25. august 2019 - 10:13 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. august 2019 - 10:41 #5
Nu ved jeg ikke hvor langt du kom - Windows backup har jeg aldrig fået til at virke (har heller ikke prøvet), så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Men hvis du har problemer med office, kan du altid køre det "clean" tool, Microsoft har lavet til det samme: https://support.office.com/da-dk/article/fjerne-office-fra-en-pc-9dd49b83-264a-477a-8fcc-2fdf5dbf61d8

Den vil fuldstændig fjerne alt office fra din PC - og så kan du installere en ny/anden udgave uden problemer.

Og ja - for at installere en 64bit udgave af office, skal ALLE office programmer fjernes - d.v.s. har du en gammel Visio 32 bit, skal denne OGSÅ afinstalleres. Men det klarer clean-tool som jeg har linket til.