Avatar billede Caffes Novice
25. juli 2019 - 23:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge en powerline til at udvide et mesh netværk

Hej
Jeg vil gerne have udvidet mit wifi netværk til også at kunne række ud på mit værksted, som er ude i garagen. Hvis jeg står i vinduet i garagen kan jeg godt fange min router indenfor. Det er et meget dårligt signal som forsvinder.
Jeg har internet fra Waoo og har to airties 4920 som routere.
Jeg tænkte om det var muligt at stille en tredje airties ude i garagen, hvor den er koblet op på en powerline. Jeg bruger allerede en powerline i kælderen til mit pillefyr og solceller som ikke har wifi, men bliver nød til at have en lan forbindelse. Håber det giver mening.
Mvh Carsten
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2019 - 05:48 #1
Det powerline-sæt, jeg kender har en enhed kablet til router, og så en wifi enhed i den anden ende. Hvis dit el-system kan, så vil det være en hurtig løsning på værkstedet - direkte i egen stikkontakt, og synligt, så wifi ikke dæmpes pga dårlig placering.
Avatar billede Mikael Ekspert
26. juli 2019 - 09:03 #2
HVIS ?? dit nuværende Powerline system er af den nye slags, som virker på tværs af ejendommens "3 faser", så burde du kunne købe en ekstra "modtager" med BÅDE lan og wifi. Og sætte den i garagen/værkstedet.

Som en test, så kunne du prøve, at flytte den "modtager" fra pillefyret ud i garagen. Og teste om du kan få LAN via 220 V nettet.

Kan du det, så er det sikkert nok, at finde en ekstra Powerline "modtager" med wifi også. ;)
Avatar billede Caffes Novice
26. juli 2019 - 22:16 #3
Tak for svar, jeg vil prøve at teste det det, når jeg nu har muligheden :-)
Har du mulighed for at linke til et powerline system, som virker på tværs af de 3 faser, jeg er rimelig sikker på at routerens eludtag og garagen ikke er på samme fase.
Mvh Carsten