Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2019 - 15:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2007 fejl i søgefunktion

Har et problem med søgefunktionen i outlook 2007. Det er ikke længere muligt at søge hverken på afsender eller indhold - der kan kun søges på emne.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2019 - 16:03 #1
Prøv at køre Diagnostic under fanen Hjælp
https://ibb.co/khjbbsw
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2019 - 16:23 #2
desværre - den har jeg prøvet. Også prøvet 'reparation' fra installationscd'en.
Kan kun søge på emner
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2019 - 17:21 #3
Håber at dette link kan hjælpe::

https://www.youtube.com/watch?v=qblWrk0VY94
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2019 - 18:40 #4
Jeg ved ikke lige, hvad der sker. Jeg fulgte dit link, og lavede en ny indexering og derefter genstart. Hvor jeg før alene kunne søge på emner søger den nu på indhold - men stadig ikke som jeg ønsker - at søge på afsender.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2019 - 18:55 #5
Jeg er ikke så meget inde i disse ting, men jeg har fundet noget her, du måske kan bruge:

https://www.lifewire.com/find-mail-from-sender-outlook-1173753
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2019 - 22:36 #6
Den funktion kender jeg, men den kræver at du har en mail fra den person du søger. Desværre er den ikke anvendelig, hvis du søger en mail fra en bestemt person - og du ikke kan huske bestemt, hvornår du sidst har kommunikeret med vedkommende.
Af en eller anden grund er den søgefunktion forsvundet, det eneste der står i søgefeltet er "Søg i alle email emner". Nu søger den så ikke længere på emner, efter en ny indexering søger den på ord i mailen - underligt.
Tror jeg hopper over på Thunderbird, som jeg har på min bærbare - det virker
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2019 - 23:07 #7
Desværre kan jeg ikke rigtig være behjælpelig med at løse dit problem. Det er adskillige år siden jeg skiftede fra Office 2007 (hvor Outlook 2007 var inkluderet) til Office 2010. Dengang brugte jeg i øvrigt Live Mail 2012, og gik først over til Outlook 2010 da Live Mail var udfaset.
Jeg bruger Office 2010 på min stationære pc med Win 7, og Office 2013 på min bærbare med Windows 10. .

https://docs.microsoft.com/en-us/deployoffice/office-2007-end-support-roadmap
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2019 - 09:28 #8
Ok, men tak for forsøget. Hopper til Thunderbird, så er jeg fri for videre bøvl.