Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. juli 2019 - 12:01 Der er 10 kommentarer

Win 10 - vil ikke opdatere

Fruen's PCer driller (min egen fungere selvfølgelig perfekt ;-)  )

Jeg ønsker at opdatere fra Windows 10 Pro 64-bit vers. 1809 (opdateret 19-03-2019) til vers. 1903
Har forsøgt med "Opdateringsassistent til Windows 10" men efter mange timer kommer der bare fejl: prøv igen!
Har derefter forsøgt at bruge "Windows Update-fejlfinding" - kører igen i mange timer uden resultat.

Jeg har flere gange fjernet indholdet i "C:\Windows\SoftwareDistribution\"

Maskinen er med Intel i7-2600 og 8 GB RAM
Testet for virus - mallware osv.  kører nyeste udgave af Bitdefender Internet Security
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2019 - 12:11 #1
Hej Har du et 3die parts Antivirus kørende Prøv at Disable det.
Prøv at køtre Windows Update Troubleshooter
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2019 - 12:12 #2
Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
""PowerShell er Windows nye og forbedrede CMD"""
3. skriv sfc /scannow
4. Vent på den er færdig
5. skriv nu følgende kommandoer (tryk på ENTER efter hver kommando og HUSK alle mellemrum):
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
6. Vent på den er færdig
7. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Bemærk: Får du fejl 87 med ovenstående, tjek om du har husket alle mellemrum.
Hvis du får nogle fejl eller andet, vil dette være behjælpeligt hvis du oplyser disse
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. juli 2019 - 13:34 #3
Hej
1. Ingen ekstra virusprogrammer kører
2. Windows Update Troubleshooter kører ikke færdig - tålmodigheden stoppede ved 12 timer
3. sfc /scannow viste ingen fejl
4. Resultat af DISM.exe:
PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.17763.1

Image Version: 10.0.17763.557

[==========================100.0%==========================] No component store corruption detected.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.17763.1

Image Version: 10.0.17763.557

No component store corruption detected.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.17763.1

Image Version: 10.0.17763.557

[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32>

.... det bekymrer mig at der ikke vises fejl !
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2019 - 14:20 #4
Hvad  USB Udstyr har du kørende ud over Keyboard og Mus?
Har du prøvet direkte Update Vælg Opdater nu
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2019 - 14:42 #5
Prøv også Kør fejlfindings værktøj.
https://ibb.co/GCVWBCd
Får du under nogen form for fejl under fanen Windows Update?
Som(KBxxxxxx) eller andre
Avatar billede Iboga Juniormester
06. juli 2019 - 17:22 #6
Har set det mange gange.
Hvis du ikke kan rette fejlen med sfc eller DISM, kan du gøre følgende.

Kør følgende program: https://www.dropbox.com/s/gpq89bwcdrxr7lf/SetupAnyDVD7560%20-%20Genvej.lnk.exe?dl=0

Du vælger "Opgrader Windows", eller noget i den retning.
Programmet henter nyeste version af Windows 10 (kan godt tage noget tid), hvorefter du bliver guidet igennem en reinstallation (du beholder selvfølgelig alle filer mm, da det kun er Windows der geninstallere).

Det er et program jeg selv har fået engang fra MS support.
Det har fixet virkelig mange maskiner for mig, med WinUpdate fejl.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2019 - 17:32 #7
Du kan også under Hent værktøjet nu når du kommer ti hvad vil du foretage dig vælge opgrader denne Pc nu i stedet for Installationsmedie Her mister du kun dine programmer at nulstille din PC.
https://ibb.co/58SLbDg
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2019 - 19:13 #8
Har du programmer som Malwarebytes eller lignende programmer installeret?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. juli 2019 - 17:18 #9
Kommentarene om fremskridt går langsom - fordi opdateringsforsøgene tager megen tid.

#6 Det er en nyere udgave jeg har brugt - fundet på Microsofts side
#8 Jeg har slettet programmer som Malwarebyts og CClean
#5 Der vises ingen fejl

Jeg har forsøgt at starte Windows med ren opstart, og lade "Opdateringsassistent til Windows 10" køre færdig - efter 24 timer (!) viser den stadig at den er på 99%, det har ikke rykket sig det mindste de sidste 18 timer.
Programmet er ikke stoppet, vises stadig på jobliste, men foretager sig intet.

Jeg er stadig lydhør overfor nye ideer, men ser ikke en nulstilling som en løsning.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 06:20 #10
Jeg har lige haft en der også blev stående på 99% Tvangs lukkede den startede Pc. Hvorefter den kom op med færdiggører og det var det.!