Avatar billede prox1 Forsker
12. juni 2019 - 15:54 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Bygge projekt

Jeg har siddet og fumlet lidt med div beskrivelser af stationære pc' og der er noget der irriterer mig ved de fleste. Især er der mange der har lir og gejl, der bare vil æde strøm -Gider det ikke..

Jeg har så klampet det her sammen:

ASUS PRIME B350M-A Bundkort
NVIDIA GeForce GTX1660
Corsair Value Select DDR4-2666 SC - 8GB
Kingston SSDNow A400 SSD - 240GB
Seagate BarraCuda 3.5" ST2000DM006 Harddisk - 1 TB
Godt simpelt cabinet med god adgang og gode monterings skinner og UDEN RGB-stafage, blinkende dioder eller andet gejl
Audio device: Realtek HD Audio
driftssikker Strømforsyning 500W
Netkort cable & wifi
DVD

Jeg koder lidt, kan godt spille lidt fps af og til, og jeg laver lidt musik på DAW' LMMS, så 'onboard-sound-chip' er ikke godt nok
Er der noget der er decideret forfærdeligt/ glemt?
Avatar billede Slater Ekspert
12. juni 2019 - 15:58 #1
Du har da vist glemt noget rimelig vigtigt - en CPU.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2019 - 17:51 #2
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. juni 2019 - 20:21 #3
Og hvis ikke du køber en CPU + blæser, skal du også huske at købe en CPU køler / blæser.
Avatar billede milter Ekspert
12. juni 2019 - 23:28 #4
Og så taler du om, at "'onboard-sound-chip' er ikke godt nok". Vil du have et dedikeret lydkort? For "Audio device: Realtek HD Audio" er onboard.
Avatar billede km22 Praktikant
13. juni 2019 - 13:13 #5
Som de andre indikere mangler du vidst hjernen på din PC. :D
Og så vil jeg måske ofre lidt mere mønt på et bedre grafikkort, hvis du godt kan lide fps..

Specis:
// i 7 6700k
// H100i vandkøling
// GTX 1070 EVGA
// 16 GB HyperX fury
/Klaus - https://seedmoney.dk og https://moneda.dk
Avatar billede Slater Ekspert
13. juni 2019 - 13:32 #6
#5: Er det bare hvad du har, eller anbefaler du ham at købe et 1070 i stedet for et 1660, selvom de to har næsten samme performance og pris, og 1660 er en nyere generation?
Avatar billede prox1 Forsker
13. juni 2019 - 20:29 #7
CPU.. Høh Den stod på linien ovenover det jeg fik kopieret :p

Intel® Core™ i5-9600K CPU
  God stabil lydsvag køling hertil
NVIDIA GeForce GTX1660
Corsair Value Select DDR4-2666 SC - 8GB
Kingston SSDNow A400 SSD - 240GB
Seagate BarraCuda 3.5" ST2000DM006 Harddisk - 1 TB
godt simpelt cabinet med god adgang og gode monterings skinner og UDEN RGB-stafage, blinkende dioder eller andet gejl
Audio device: Realtek HD Audio
driftssikker Strømforsyning 500W
Netkort cable & wifi
DVD

Jeg har valgt en Intel, fordi jeg har fået at vide, at Intel ér bedre end AMD (?)
Er det ikke korrekt?
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2019 - 20:57 #8
Specifikationerne i #7 ser udmærkede ud. Men, der resterer stadig det der med lydenheden?
Avatar billede prox1 Forsker
14. juni 2019 - 13:00 #9
Jeg er i vildrede med lyden. Jeg har sådan set blot tilføjet navnet på min nuværende pc's lyd-enhed, og den er helt ok/ tilstrækkelig for mig.
Men dét er et kort, med egen plads på MB og stik ud bagpå. Iflg HW dumpet så hedder 'sound-device' :
Sound card:
    Audio device: Realtek HD Audio output
Det er også hvad dxdiag viser
Men dét er et indstikskort på MB (?)
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. juni 2019 - 14:06 #10
Det kan sagtens sidde "væk" fra din bundkort, men stadig være en del af bundkortet. Nogle bundkort, har et lille indstikskort med kabel til bundkortet, så tingene flyttes lidt væk.
Andre har det nu gerne forhøjet lidt ala dette: https://imgur.com/a/YycLJpJ
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2019 - 14:43 #11
" Realtek HD Audio" er en integreret del af dit bundkort, og de fleste af den slags er i dag helt ok til amatørbrug. Bagpå kan alle stikkene til lyd se ud som om, der er et indstikskort i kabinettet. De fleste dedikerede lydkort kommer i dag som eksterne USB-enheder, og de bruges især i tilfælde, hvor brugeren har behov for ekstra eller specielle tilslutninger og mere kontrol over signalstyrke for in- og outputenheder.
Avatar billede prox1 Forsker
14. juni 2019 - 18:39 #12
@milter & @jakobdo -Det er nyt for mig. Jeg troede faktisk jeg havde et egentligt *kort* !
Men ok så, det er så en del af bundkortet
I skal have stort tak for jeres hjælp, og gode indsigt i tingene!
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2019 - 18:48 #13
Velbekom :-)