Avatar billede Michael C. Kring Praktikant
24. maj 2019 - 13:25 Der er 3 kommentarer

Outlook - Hvordan opretter jeg et todelt mødelokale i Outlook

En kollega skrev hvordan et todelt mødelokale skal bookes i Outlook. Det kommer til at give problemer, tænkte jeg. Desværre har jeg ikke nogen god løsning på det. Måske er der nogen her, som har det.

Vi har et mødelokale som kan deles i to ved at der rulles en væg ud. Nu har vi to mødelokaler i stedet for et.

Vi kan sagtens oprette to mødelokaler i Outlook. Men vi har jo også behov for at kunne booke det store mødelokale.

Vi kunne oprette et mødelokale nummer tre til det store lokale. Men, så åbner vi jo op for at folk booker alle tre lokaler samtidig. Så er der en dobbeltbookning af det hele.

Så vidt jeg kan se, kan det ikke lade sig gøre at booke to lokaler til det samme møde i Outlook. Hvad gør vi så?
Avatar billede supertekst Ekspert
24. maj 2019 - 13:41 #1
Måske kunne det samlede lokale have eget nummer - men så skal der "låses" for de 2 halvdele - d.v.s. der skal indlægges en form for programmeret kontrol - evt. via VBA.
Avatar billede Michael C. Kring Praktikant
24. maj 2019 - 15:30 #2
Det var også mit umiddelbare forslag, at lave et rum tre. I realiteten er det jo tre forskellige rum.

Desværre, kan jeg ikke VBA.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. maj 2019 - 17:45 #3
Ok - se evt. www.supertekst-it.dk | Kontakt