Avatar billede anderskasper Novice
11. december 2018 - 13:29 Der er 2 kommentarer

Værktøj til at danne grupper

Hej alle
Jeg er i den lykkelige situation at jeg er blevet kontaktforælder i min datters klasse og skal hjælpe med at lave legegrupper. Det lyder jo nemt nok, men det er det ikke (synes jeg). Jeg tænker jeg ikke er den eneste i denne situation og nogen har måske gjort det hårde arbejde før mig? Her er hvad det handler om:

- Der skal dannes grupper for et helt eller halvt år ad gangen, med fx en månedlig legegruppe (gerne mulighed for at vælge oftere).
- Der skal skelnes mellem om det er pige eller drenge og de skal fordeles, så der ikke er grupper med kun en enkelt af samme køn.
- Grupperne skal skifte, så der så vidt muligt er udskiftning og det ikke er de samme der er i gruppe sammen hver gang.
- En gruppe skal have en vært og denne skal helst ikke gå igen - værtsrollen skal gå på omgang.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Dbh
Anders
Avatar billede ebea Ekspert
11. december 2018 - 13:37 #1
...Jeg kunne ikke lade være med at svare i denne retning.  ....hvor er Verden dog blevet besværlig.
Men ellers så opstil en oversigt med børnene (Drenge og Piger) og med det antal som skal være i grupperne, samt værtsrollen. Alene det gir' en oversigt. Næste step, er så at lave en omfordeling, og det kan du også rimelig overskueligt gøre, når du ser hvem der er i grupperne.
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. december 2018 - 17:33 #2
Hej

Rt lignende spørgsmål har tidligere været stillet, og så vidt jeg husker var der ingen løsning, andet end prøve sig frem.