Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 13:31 Der er 20 kommentarer

problemer med Windows update på Windows 10.

hej. Jeg har fået et Problem med min Surface. Når jeg vil gå ind og opdatere de opdateringer der er, Så genstarter den som den skal, men så når den starter op siger Jaws at den ikke kan fuldføres og den vil annullere opdateringer. Er der andre som har prøvet det samme? Som kan komme på en løsning? Bruger Windows 10. På forhånd tak. Hilsen Tobias.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2018 - 13:51 #1
Måske er jeg helt på afvejene, men måske kan dette hjælpe dig: https://www.freedomscientific.com/Support/TechnicalSupport/Windows10Upgrade
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 14:06 #2
det kunne jeg ikke, men ellers tak for hjælpen. Det med Jaws skal i bare se bort fra, Der det ikke skulle være med i teksten.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2018 - 15:04 #3
Du kunne måske fortælle om opdateringen har et fejl nr. eller om der er et (KBxxxxx) nummer?
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 15:14 #4
den siger ikke nogen fejlkode. Den siger bare det med at den ikke kan fuldføres og den vil annullere opdateringerne.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2018 - 15:25 #5
Prøv at køre en Update fejlfinding
Kør fejlfindings værktøjet
https://ibb.co/edPyde
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 15:38 #6
beklager, men jeg er blind, Så kan ikke se billedet:-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2018 - 16:10 #7
Ok så løber jeg også ind i et problem den del af VPG'en har jeg ikke modtaget.
Men har du ikke en der kan sidde ved din side og hjælpe dig?
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 16:30 #8
nej, Men jeg var lige inde og google efter Windows 10 fejlfindning og der fandt jeg et program jeg kunne downloade og så prøvet jeg og tag testen, Men uden held. Den siger stadig at den ikke kan udføre og den fortryder indstillingerne.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2018 - 16:46 #9
Har du opdateret til Version 1809 Måske løser det problemet
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2018 - 17:03 #10
Tak for relevante oplysninger, men mangler overblik af hvilket Surface det omhandler.

Alle af Surface er specielt designet til kun enheden, og henter det nye Windows  version fra lukkede image nedhentnings site fra IT Pro udvikler.

Prøv eventuelt med Windows Opdatering diagnostering ved at gemme og starte den, det kan eventuelt rette, hvis opdatering ikke lykkedes dig sidst, fra dette link:

https://aka.ms/wudiag

Grunden til man bare ikke kan opgradere Windows version på en surface, er, at det skal fungere for enheden, ergo, er der lukkede udviklere. Hvorimod Stationær og bærbar har frit mulighed for at hente seneste udgave af Windows version, og har langt mere mulighed for at nedgradere og opgradere Home, Pro og Pro for Workstation.

Er det eventuelt nyere udgave der ikke vil sætte sig ind, er det fordi Surface versioner har lukkede chip version som kun vil benytte den Windows version, hvorfor det vil forhindre med at få det seneste udgave, medmindre man har Surface Pro, for dette er fuld ud kompatibelt med Windows 10 Pro. Medmindre man er interesseret i Surface Go, som minder om bærbar mv.

Det lukkede Surface udvikler, skriver konstant blogs, og her er alt relevante oplysninger om dit enhed har opdateringer, og hvor du kan hente den seneste image (iso-installaton for Surface build).

https://blogs.technet.microsoft.com/surface/

For eventuelt opdatering til dit enhed kan findes kun på dette:

https://aka.ms/surfaceupdates

Mangler man firmware og driver opdatering kan man kigge på dette link:

https://docs.microsoft.com/en-us/surface/deploy-the-latest-firmware-and-drivers-for-surface-devices
- Her vil du kunne trykke på dit Surface udgave, og dig videre til rette Download center for dit Surface udgave.

Og for Microsoft Support:
*1
https://support.microsoft.com/da-dk
*2
https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/
:-)
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 17:03 #11
det er 10,010, Men jeg vil jo også gerne have den seneste opdatering så jeg kan få 1809, Men det lykkedes jo ikke.
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 17:13 #12
tak for det, Men jeg har Surface pro 4, Så det burde jo bare gå af sig selv, men tak for hjælpen. Det vil jeg prøve af.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2018 - 17:13 #13
Alle Surface kommer med en S/N (Serienummer på bunden). Venligst informer om dettte.

Alt du skriver 10,010 hjælper ikke, da Surface ikke kan installere seneste Windows 10 version, for det er lukkede Operativ System designet for at bruge kun den Windows version man har på den.

Oplyser du S/N, vil jeg nok kigge på dit mulighed for dig.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2018 - 17:22 #14
Surface Pro 4 er desværre ikke nået så langt endnu :-D

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4023489/surface-surface-pro-4-update-history
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2018 - 17:27 #15
Prøv ved at logge ind her, og se om du ikke har mulighed for at hente den seneste Surface iso/image version for Surface Pro 4 :-D

Ret sikker på, at du bare skal kigge her, og eventuelt skrive dig op for melding, hvis der er kommet nyere udgave til dit Surface Pro 4 ;-)

Hygge§

https://support.microsoft.com/da-dk/surfacerecoveryimage
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 18:37 #16
det ved jeg ikke hvor jeg ser. Der jeg er blind, men jeg prøver lige de links af du har skrevet. Og så prøver jeg igen. Jeg tænker bare om det hjælper, der den jo kommer med fejlen ved de opdateringer den vil installere nu.
Avatar billede tobberjas Seniormester
06. oktober 2018 - 18:45 #17
hej igen. Nu har jeg prøvet de links du har givet mig. Jeg kan ikke rigtig bruge dem til noget desværre, Der det er på engelsk. Og jeg ikke er særlig god til engelsk, Men ellers tak for linksne.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. oktober 2018 - 08:09 #18
Fra Microsoft.
Hej alle,
Microsoft har trukket Windows 10 version 1809.Fra Software download siden, Windows opdatering og opdatering assistent fra i dag.

https://support.microsoft.com/en-in/help/4043454/windows-10-windows-server-update-history
Kendte problemer opdateres til Windows 10, version 1809

Symptom
Vi har standset udvidelsen af opdateringen til Windows 10 oktober 2018 (version 1809) for alle brugere, da vi undersøger isolerede rapporter fra brugere, der mangler nogle filer efter opdateringen.

Hvis du har tjekket efter opdateringer og mener, at du har et problem, bedes du kontakte os direkte på + 1-800-MICROSOFT eller find et lokalt nummer i dit område https://support.microsoft.com/en-us/help/4051701/ global-kunde service-telefon-numre.
Hvis du har adgang til en anden pc, skal du kontakte os på https://support.microsoft.com/en-us/contactus/ (linket vil variere alt efter oprindelsesland).
Hvis du har downloadet installationsmediet Windows10 October 2018 manuelt, skal du ikke installere det og vente, indtil der er nyt medie.

Vi vil levere en opdatering, når vi fortsætter med at udbrede Windows 10 October 2018 Kunde Opdateringen.
Avatar billede tobberjas Seniormester
07. oktober 2018 - 08:22 #19
ok. Skal jeg så bare vente ind til der sker noget nyt?
Avatar billede Kalle Juniormester
21. april 2021 - 09:37 #20
Installer Opdateringsassistent til Windows 10.