Avatar billede Marie Mester
23. august 2018 - 22:01 Der er 5 kommentarer

dll fil forsvinder hele tiden

Jeg bruger med stor glæde mit gamle excel 2000. I de seneste måneder sker der pludselig det, at der kommer en meddelelse om, at programmet ikke kan køre, fordi en bestemt dll fil mangler. Jeg har 2 gange geninstalleret rpogrammet, og så kører det. Men kort tid efter mangler det igen den fil. Det samme sker for word 2000. Ingen af dem kan køre nu, Forleden dag prøvede jeg så at køre et gammelt works i stedet. Men nu mangler det også en dll fil.
Hvad i alverden er det der sker ?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2018 - 22:18 #1
det er windows update der "afliver" de gamle office
Avatar billede Marie Mester
24. august 2018 - 06:45 #2
Det har jeg tænkt på. Men da jeg spurgte Microsoft, sagde de, at de aldrig rører ved brugernes installerede programmer. Men kan jeg gøre noget?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 07:04 #3
Istedet for at bruge Saadan en oldgammel office. Ku Du Jo bruge nyeste libre office. Den kan laese alle dine filer
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2018 - 07:56 #4
det kan være at din antivirus ser dem som virus og derfor sletter filerne eller sætte dem i karantæne - du kan måske undlad at tjekke din office-mappe?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. august 2018 - 08:18 #5
Jeg holder med #4, Thomas: Det er dit anti-virus program, der ser de gamle filer som en virus - har selv oplevet det med andre filer.

Næste gang du gen-installere skal du efterfølgende åbne dit anti-virus program, og angive pågældende filer som sikre, så anti-virus programmet springer filerne over.

Men, jeg vil på det kraftigste anbefale, at du i stedet opdatere til mindst Office 2010, men gerne endnu nyere...