Avatar billede Sc0rpi0 Praktikant
31. maj 2018 - 13:30 Der er 8 kommentarer

Er det muligt at undgå 'hard links' ved søgning på et drev, og hvordan

Hvis jeg søger efter en fil / dir ell. noget andet og kun kan huske navnet på det jeg søger delvist får jeg en masse "Irriterende" resultater fra de andre drev, uanset jeg har specificeret at der kun skal søges på C:.
Jeg har søgt nettet efter en løsning men har ikke haft heldet med mig, Jeg har fra Christian Ghisler (TotalCommander) fået et tip. men heller ikke det løser problemet da det ikke 'ser' se dirs(mappe, bib's) der blot er link, men kun link filer. I TC -> plugins vælger man den type man søger og derefter i value indsætte | -LNK hvilket skulle ignorere de tre Hard Link typer, men...desværre.
Jeg vil være glad for hjælp til at få løst dette problem. ;-)
Vh Sc0rpi0
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. maj 2018 - 13:47 #1
Det lyder som om du kan bruge en helt simpel kommando fra en kommandoprompt....

Still dig på C: drevet - eller i den mappe du ved, tingene findes under. Skriv så (som eksempel):

Dir /s *dettehuskerjeg*.docx

...eller mere generisk:

dir /s *dettehuskerjeg*.*

Det vil søge ud fra det aktuelle bibliotek, i alle underbiblioteker, og vil liste alle filer og mapper der indeholder "dettehuskerjeg"
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2018 - 14:03 #2
Søgningen med blabla*.* vil kun finde filer. Hvis man leder efter en mappe, skal der kun stå blabla*. (altså uden asterisk efter punktum) da mapper ikke nødvendigvis har et "efternavn".
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. maj 2018 - 14:14 #3
Det er ikke korrekt - i og med at efternavnet er angivet som *, vil søgeresultatet også returnere mappenavne - netop fordi efternavnet kan være hvadsomhelst... - også ikke eksisterende :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2018 - 14:25 #4
Åh - undskyld, jeg troede at man netop også ville finde mapper, indeholdende blabla
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. maj 2018 - 14:41 #5
Nu er jeg ikke sikker på jeg forstår det helt korrekt... - med *blabla*.* finder man både filer og mapper. Med *blabla* finder man kun mapper, og filer uden filendelse.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2018 - 15:08 #6
Med *blabla*.* finder man KUN filer.
Med *blabla* finder man KUN mapper, og filer uden filendelse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. juni 2018 - 07:08 #7
Igen nej. *blabla*.* vil også finde mapper. Ellers har en af os et specielt setup - for den gør det her...
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2018 - 09:43 #8
Du har ret!