Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. maj 2018 - 17:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad handler "Haigher Ground" om ? (Melodi Grand Prix)

Vi skal, som sædvanligt, være sammen med børn og svigerbørn og 6 børnebørn.

Se Melodi Grand Prix sammen - Mere eller mindre koncentreret ...
Man kan jo gå lidt fra og til ...

Spørgsmål :

??? Hvad handler den danske vinder "Haigher Ground" om ??

Synes, der blev sagt, da den blev spillet at det skulle være en slags
"Pacifistisk" vikinge sang ...

Men jeg glemte at lytte til teksten - Eller også forstod jeg den ikke ...

Kunne bedst lide : Anna Ritsmar - Starlight. Som, vist nok, blev No.2.

Venlig Hilsen Fra Jørn *
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2018 - 17:12 #1
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2018 - 17:22 #2
- 'Higher Ground' er en virkelig potent sang, der på en meget moderne måde formår at trække tråde fra vores nordiske kulturarvegods med tydelige referencer til vikinger, brynjer og skumsprøjt.

- Budskabet er stærkt og evigt aktuelt; en opfordring til at søge fredelige løsninger på konflikter og er inspireret af sagnet om vikingen Magnus Erlendsson. Vores viking, Rasmussen, er en gudsbenådet sanger, der kan levere sangen med det store overskud, der skal til, for at denne episke fortælling får vind i sejlene.

https://www.dr.dk/event/melodigrandprix/alt-om-vinderen-vikingen-rasmussen
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. maj 2018 - 18:25 #3
Tak store-morten - Fin INFO - Tak
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2018 - 20:44 #4
Velbekomme :-)