Avatar billede frem-ad Professor
25. april 2018 - 17:08 Der er 1 kommentar

Løn/Dusør Ang. arbejdsmarkedsbidrag

Hej
Kender en der er i beskyttet beskæftigelse. Det er jo i kommunen de får jo penge for det, men det er ikke løn men dusør, de har fjernet sygepenge, og nu er der kommet meddelelse, at man uretmæssig har udbetalt feriegodtgørelse og til atp, for citat start: Dette er en fejl, da medarbejdere i beskyttet beskæftigelse ikke betragtes som lønmodtagere i den ansættelsesretlige lovgivning.: Citat Slut. men der bliver trukket arbejdsmarkedsbidrag det mener jeg er forkert og de penge der er indbetalt vil man kunne kræve og få retur med 5 år tilbage. Men er arbejdsmarkedsbidrag kommunen eller skat der ¨får¨ de penge og hvilken klage vej skal man gå.
For det kan ikke passe at på det enkelte punkt skal man betragtes som lønmodtager.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2018 - 19:45 #1
man anerkender heller ikke prostitution, men de skal betale moms og skat alligevel. Staten er en alfons - sådan er det bare.