Hotmail beder pludseligt om forældregodkendelse??
For nogle dage siden kunne jeg pludseligt ikke bruge min mail (hotmail) via min iphone. Jeg blev bedt om at indtaste adgangskode, og hver gang jeg gør det, bliver jeg bare bedt om det samme igen. Når jeg logger manuelt ind på min hotmail, bliver jeg bedt om forældregodkendelse inden den 24/4 (mener jeg).Af en eller anden årsag står mit fødselsår angivet til at være 2016 - og jeg er altså 28 år!
Når jeg så forsøger at sende en mail til en anden konto, for at lege "forælder" for mig selv, skal jeg indsende billede af ID via www.support.microsoft.com/age, men når jeg kommer til denne side, kører det hele bare i ring igen.
Alternativt kan jeg indtaste mine kreditkortoplysninger for at bekræfte min alder, hvor så de vil opkræve mig 3 kr for at bekræfte min alder. Kan det virkeligt passe??
Jeg forsøgte at sende en mail til hotmail support og fik et svar, hvor der var grammatiske fejl og i "Vivi" (som hende, der besvarede hedder" havde i sin signatur stavet outlook forkert - har vedhæftet svaret nederst.
Er der nogen af Jer, der kan forklare, hvad det er der sker?
Svar fra support:
Tak for din henvendelse
Du har skrevet til outlook.com support teamet, og vi kan ikke udelukkende hjælpe med den gratis mail hjemmesiden www.outlook.live.com via email support.
Vi har ingen telefon support, så derfor kan vi desværre ikke ringe til dig.
Grunden til at du bliver bedt om at bekræfte din alder, er hvis du ikke har din fødselsdato tilknyttet din konto, eller fødselsdatoen er sat, således at din alder i systemet vises som værende yngre end 13 år.
Hvis der ingen fødselsdato er sat på din konto, eller hvis din alder (i systemet) vises som værende yngre end 13 år (i Danmark), skal alderen bekræftes, før kontoen kan benyttes.
Dette er en global overensstemmelse med visse bestemmelser, der fremmer for børns sikkerhed og større synlighed og administration af data, der er gemt om et barn online.
Ifølge General Data Protection Regulation - GDPR i Europa, skal børn have tilladelse fra en forældre for at benytte en Microsoft konto. Derfor bliver man nu bedt om at bekræfte sin alder når man opretter en Microsoft konto, eller som du, benytter en Microsoft konto.
Se mere om General Data Protection Regulation her: https://www.eugdpr.org/
Home Page of EU GDPR
www.eugdpr.org
This website is a resource to educate the public about the main elements of the General Data Protection Regulation (GDPR) After four years of preparation and debate the GDPR was finally approved by the EU Parliament on 14 April 2016.
Man kan enten vælge at bekræfte ved at benytte en af de ofte anvendte metoder, der er godkendt i henhold til reglerne, nemlig ved at der opkræves et lille, ikke-refunderbart gebyr på et kreditkort.
Har man ingen kreditkort eller ønsker man ikke at bekræfte via kredit kort, kan man vælge at udfylde en formular som skal indeholde et billede af et officielt identifikationsdokument, der indeholder din fødselsdato (kan tages med din mobilenhed).
Send billedet af dit id til os på www.support.microsoft.com/age.
Du bliver bedt om at logge på med din Microsoft-konto. Det er lettest at sende formularen fra din mobilenhed.
Du kan læse om Forældresamtykke og Microsoft-børnekonti og hvorfor du bliver bedt om at bekræfte din alder her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4090274/microsoft-account-parental-consent-and-child-accounts
Og på denne siden kan du læse mere om Bekræftelse af alder: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4090292/microsoft-account-age-verification-for-parental-consent
Du har som sagt skrevet til Outlook.com supporten, og hvis du ønsker yderligere hjælp vedrørende bekræftelse af din Microsoft konto, er der ikke meget vi kan gøre udover at vidergive informationer og vejlede, da vi herfra denne support ikke har rådighed eller ret til at administrere Microsoft kontier.
Jeg håber dette hjælper dig og besvarer dit spørgsmål.
Skriv geren tilbage til os her, hvis I har yderligere spørgsmål.
Med Venlig Hilsen
Vivi
Otulook.com Support Team