Avatar billede christinah Praktikant
28. februar 2018 - 10:00 Der er 1 kommentar

Kan ikke åbne .indd-fil fra eksternt drev

Jeg har modtaget en .indd-fil som jeg gerne vil kunne gemme på en fælles server og arbejde i derfra. Det er dog kun muligt at gemme og åbne filen fra mit lokale drev (C:).

Hvis jeg gemmer filen på et eksternt drev (fælles server), kan filen ikke åbnes, og jeg får følgende besked "Either the file does not exist, you do not have permission, or the file may be in use ny another appliocation".

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg kan få lov til at gemme og redigere filen på eksternt drev? På forhånd tak!
Avatar billede falster Ekspert
28. februar 2018 - 16:47 #1
Eksperten er jo meget om at Google problemer.

Jeg har før haft nytte af Adobes fora.

Dit problem drøftes bl.a. her:

https://forums.adobe.com/thread/987281

Jeg har klippet lidt forslag:

Look in the folder where the file is saved. there will be an InDesign "Lock File", .indl, which tells other users the file is open by another station.

Sometimes choosing Open as a Copy will solve the problem, at which point you should immediately Save As with another name.

Hi, I had the same problem. My solution is renema file and open as a copy. Than you can save it.

My solution was to remove all special characters from the name of the file

I had the same problem, rename the file and copy to a different location. Should work!

When opening InDesign, hold Shift+CTRL+ Alt and clear your preferences with the dialogue window that comes up. Then, when the file opens, relink the media. That fixed it for me.

Held og lykke :-)