Avatar billede Uvanga Ekspert
11. februar 2018 - 12:17 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Revo Uninstaller Pro overser programrest

Jeg har i lang tid haft Revo Uninstaller Pro, og godt tilfreds med den grundige oprydning den udfører ved afinstallering af programmer. Men-men
Idag har jeg siddet og bøvlet med at geninstallere et program, efter at programmet var afinstalleret med Revo Uninstaller Pro. Jeg mente at når Revo havde været inde og rydde op, var alt ved det ønskede program væk. Det er det også som hovedregel. Ved forsøg på geninstallation, meddeler PC at programmet allerede findes. Efter flere forgæves forsøg, prøvede jeg at gå ind i windows egen tilføj og fjern. Og ganske rigtig, der var programmet stadig. Tryk på fjern, og geninstallation no problem.
Så-eh Revo får åbenbart ikke altid det hele med.
Dette indlæg ikke så meget et spørgsmål, mere en oplysning til andre der evt. skulle støde på samme problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 13:43 #1
Programmet du ville fjerne lå det på C drevet?
Avatar billede falster Ekspert
11. februar 2018 - 13:56 #2
Nyttigt indlæg.

Manualen forklarer (muligvis) lidt her:

"Revo Uninstaller Pro also includes safety algorithms and will NOT list some leftovers if it decides that deleting them can harm your system. Therefore, although it does a better job than Windows Add or Remove Programs application and the built-in uninstaller of the application you want to uninstall, it still may miss something due to safety and the uninstall mode you choose - Safe, Moderate and Advanced."
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 14:08 #3
Bruger altid selv den avancerede måde i gratis udgaven. Har i denne oplevet at hvis programmet er installeret på anden destination end C så er der gange hvor jeg ikke kan fjerne programmet med programmet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. februar 2018 - 20:44 #4
#1 Ja, for jeg har kun C: drev
#2 Det er måske forklaring, det drejede sig om Heimdal.