Avatar billede MAN Novice
08. februar 2018 - 09:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk spring til næste celle efter indtastning

Jeg har et ark, hvor i der scannes et 11 cifret tal i opdelt med et punktum (xxxxxxxxx.xx) , efter hver scanning/indtastning ønsker jeg automatisk courseren springer til nedenstående celle.

Hvordan løser jeg dette?

Mvh.
Mads
Avatar billede store-morten Ekspert
08. februar 2018 - 10:06 #1
Efter indtastning pil ned i stedet for Enter
08. februar 2018 - 10:07 #2
Hvis der trykkes enter kan du i Excel-indstillinger | Avanceret styre, hvilken vej markøren skal rykke når der trykkes enter.
Avatar billede MAN Novice
08. februar 2018 - 10:11 #3
Jeg ønsker excel automatisk flytter markøren til nedenstående celle, så jeg hverken skal trykke enter, eller bruge piltasterne.
08. februar 2018 - 10:12 #4
Hvordan tænker du, at den skal regne ud, at du er færdig med at skrive?
Avatar billede finb Ekspert
08. februar 2018 - 10:20 #5
Den skal hoppe efter 12 tegn ?
VBA inputbox kunne tage en indtastning af fx
1200 tegn, og så bagefter strø ud over 100 celler.
Men det bliver for nemt for dig at begå fejl.
HK.DK har 2 celler til cpr,
efter 6 tegn hopper hk selv til næste celle (4 tegn).
Avatar billede MAN Novice
08. februar 2018 - 10:28 #6
Ja cellen skal automatisk hoppe en ned efter 12 anslag, som kommer på en gang ved scanning af stregkode.

Jeg ved det kan lade sig gøre, men ved fortsat ikke hvordan.
Avatar billede kabbak Professor
08. februar 2018 - 10:58 #7
Skanneren kan normalt sættes til at sende en ENTER efter skanning, dem jeg bruger skal bare læse en bestemt stregkode, som er med i manualen, så virker det.
Avatar billede MAN Novice
08. februar 2018 - 11:05 #8
Tak. jeg arbejer på scanneren i stedet for