Avatar billede jdann Mester
06. februar 2018 - 07:51 Der er 11 kommentarer

Opdatering Windows 10 - mislykkes

Hej
Jeg har nu utrolig mange gange fået besked på at opdatering til Windows ikke er gennemført
Har selvfølgelig forsøgt ALLE de muligheder jeg er blevet bedt om fra Microsoft.
MEN når jeg så er i gang med  opdatering via Upgrade Assistent – tja gå går det hele i stå
og jeg får at vide at det ikke kan lade sig gøre – Error code  Oxc 1900200.
Har så søgt på hvad denne fejl betyder. Her kommer så en melding om at ens PC skal opfylde diverse krav. Det er undersøgt og OK
Samtidig dukker der jo så hele tiden store hvide meddelelser op om, at opdateringer ikke kan installeres.
Skulle der være nogen som kan hjælpe eller i hvert fald fortælle, hvordan jeg undgår de meddelelser om at man ikke kan opdatere – så må jeg beholde den gamle version
Venlig hilsen
Jørgen Dann
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2018 - 09:57 #1
der er faktisk computere, hvor windows 10 ikke virker på
tilsyneladende har du sådan en.

så vil jeg anbefale windows 7, fremfor windows 8
Avatar billede jdann Mester
06. februar 2018 - 10:36 #2
Jep - det har jeg set et og har chekket op det det - og efter de oplysninger skulle min Pc kunne klare det..
Har Windows 10 pro - vers. 1607
Avatar billede INK Ekspert
06. februar 2018 - 11:00 #3
Gå ind på denne side og tryk på opdatering til Windows 10 Fall Creator update. Har brugt det med succes flere gange.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
06. februar 2018 - 11:19 #4
Jeg havde i sin tid samme problem. Dette var min løsning:
https://www.infopackets.com/news/9619/how-fix-cpu-not-compatible-windows-10-error
Avatar billede jdann Mester
07. februar 2018 - 08:41 #5
Hej Finn
Tak for forslag - har prøvet, men uden held ØV
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2018 - 09:49 #6
Har du prøvet #3? Hvad skete?
Avatar billede jdann Mester
07. februar 2018 - 10:47 #7
Hej ink
Jep det har jeg - prøvede lige igen.
Når PC er færdig med at opdatere kommer der en meddelelse om at " Denne Pc kan ikke køre Windows 10 " ( Underligt når jeg kører Windows 10 Pro - vers. 1607.
Der er så krydset af under " Vi kunne ikke opgradere din systemreserverede partition "

Jeg må nok konstatere, at det ikke går - bare jeg så kunne undgå at der hele tiden dukker besked om at at opdatering ikke kan lade sig gøre fra Windows Upgrade Assistent

VH
KJørgen
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2018 - 12:47 #8
#7 formoder der er rigeligt plads på drevet? Husk ved opdatering gemmes en Windows.old fil med alt det gamle. Ligger der evt. "gamle" Windows.old filer?
Avatar billede jdann Mester
07. februar 2018 - 19:42 #9
Hej ink
Der er 32 GB ledig plads - om der ligger " gamle " Windows filer ved jeg ikke. Hvor finder man dem henne.
Hvis de slettes sker der så noget med den windows 10 man har liggende - ja - jeg er ikke den store IT nørd kan du nok se :)
VH
Jørgen
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2018 - 19:51 #10
32 GB skulle være rigelig plads.
Såfremt der findes en mappe kaldet windows.old, så skal det overvejes at slette denne, men som sagt ser det ikke ud til at være problemet.
Avatar billede INK Ekspert
07. februar 2018 - 19:54 #11