Avatar billede Banzze Juniormester
01. februar 2018 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel Lopslag

Jeg har et Excelark hvor, når jeg skriver visse varer ind kommer der automatisk en pris på denne varer via lopslag. Dog er mit problem at nogen varer ikke har en fast pris og derfor har jeg brug for selv at taste den ind manuelt. Det kan jeg også ved blot at fjerne mit lopslag og taste værdien ind. Dog er problemet at når den næste skal ind over, så er lopslaget fjernet. Hvordan kan jeg ændre/tilføje prisen uden at fjerne mit lopslag?
Avatar billede supertekst Ekspert
01. februar 2018 - 14:28 #1
Lopslag kunne måske indgå i en Hvis hvor der spørges om der skal anvendes automatik eller ej
Avatar billede Banzze Juniormester
01. februar 2018 - 14:48 #2
supertekst, kan du evt give mig et eksempel på det? Synes ikke umiddelbart jeg husker hvordan jeg får den til ikke at anvende det automatisk :)
Avatar billede supertekst Ekspert
01. februar 2018 - 15:57 #3
Det jeg havde tænkt lykkedes ikke (for længe siden jeg har anvendt formler)
Måske via VBA? I givet fald vender jeg tilbage.

Der kan jo også være andre forslag .. :-)
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
01. februar 2018 - 16:16 #4
hvor henter den prisen fra?
Avatar billede kim1a Ekspert
01. februar 2018 - 21:54 #5
Du kunne skrive: hvis([cellen ved siden af dit lopslag]="";[dit lopslag];[cellen ved siden af dit lopslag])

På den måde vil den vælge prisen du skriver i cellen ved siden af, og hvis den er tom, så slår den op i via til opslag.