Avatar billede tanjaoue Juniormester
11. januar 2018 - 00:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Henvisning fra en excel fil til en anden

Jeg har en formel der ser således ud: =LOPSLAG(A3;Kundekartotek!A3:H33;3;FALSK)&" "&LOPSLAG(A3;Kundekartotek!A3:H33;4;FALSK)

Mit problem er at jeg gerne vil have en "adresse på" F:\Administration\Kundekartotek.xlsx

jeg vil nemlig have et separat excelark til at opdatere kundekartotektet i...
men den anden excelfil skal jeg bruge til noget kalkulation...

Jeg synes dog ikke det virker at skrive:
=LOPSLAG(A3;F:\Administration\Kundekartotek.xlsx\Kundekartotek!A3:H33;3;FALSK)&" "&LOPSLAG(A3;F:\Administration\Kundekartotek.xlsx\Kundekartotek!A3:H33;4;FALSK)

En anden ting jeg gerne vil tilføje til denne funktion er at hvis den henter opslaget og værdien er 0 vil jeg gerne at den returnerer et blankt felt.

Håber en kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 00:07 #1
det kan du ikke. kun "måske" med visual basic
Avatar billede falster Ekspert
11. januar 2018 - 00:33 #2
For syntaksens skyld. Se lige denne om firkantede parenteser, udråbs- og anførselstegn og arknavn:

('E:\Excel file\[test.xlsx]sheetname'!A:A,2,1).

Fra:
https://www.extendoffice.com/documents/excel/4226-excel-reference-unopened-file.html#a1
Avatar billede jens48 Ekspert
11. januar 2018 - 00:42 #3
=LOPSLAG(A3;'F:\Administration\Kundekartotek.xlsx\Kundekartotek'!A3:H33;3;FALSK)

Med denne formel, hvor der er sat 2 apostroffer ind burde det virke
Avatar billede kim1a Ekspert
11. januar 2018 - 08:47 #4
Et simpelt trick er at have filen lukket, så skriver Excel selv stien som udgangspunkt, så du kan se syntax.
Avatar billede tanjaoue Juniormester
11. januar 2018 - 13:11 #5
Det virker desværre ikke helt efter hensigten :/
Jeg har fået den til at acceptere genvejene på mit Lopslag,men under navnestyring hvor jeg styrer vha en liste vil den ikke acceptere min henvisning uden at selve listevisningen går kold.

Her ser navnestyringshenvisningen således ud: ='F:\Administration\[Kundekartotek.xlsx]Kundekartotek'!$A$3:$A$500

Under datavalidering er der henvist til Liste =Kundenavn

Tanken er at når man vælger navnet på kunden så laver de øvrige LOPSLAG på det andet ark (arket der hedder kundekartotek)

Kan man ikke lave en "liste" når det er fra et andet ark, eller gør jeg noget andet galt ? Jeg har brug for at kunne slå kunden op sådan at når jeg vælger kunden så klarer den selv resten.
Avatar billede jens48 Ekspert
11. januar 2018 - 13:53 #6
Jeg kan få det til at virke med en formel som vist i #3, men med navngivne områder kan jeg heller ikke få det til at virke