Avatar billede Sorenbot Novice
18. december 2017 - 22:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gendanne slettet ole32.dll, hvordan?

Hej med jer.
Downloadede et program som mit Kaspersky anså for at have inficeret ole32.dll - filen i Windows biblioteket. Kaspersky bad mig genstarte maskinen for at rense filen men nu vil Windows ikke starte.
Har prøvet at reparere med Windows-CD’en som boot, men efter et par indledende spørgsmål går installationen selv ind i den normale Windows - og dør..... Den vil ikke starte det normale setup fra CD-rommen op.
En løsning kunne være at kopiere en frisk ole32.dll fra et USB ind i Windows/system32 (?) men hvordan gør jeg det når Windows ikke vil starte?
Det er en Dell precision m. Windows 7/64/Pro
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. december 2017 - 07:36 #1
Har du filen ole32.dll ?
Du har brug for at boote pc'en med et andet styresystem end Windows, f.eks. en letvægts-Linux.
https://lubuntu.net/
Ved boot fra cd vælg: "Prøv Lubuntu uden at installere".
Læg filen i mappen via filhåndtering.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. december 2017 - 09:44 #2
Har du prøvet Windows eget reparations værktøj? Start op på dit Windows medie. se billedet
https://ibb.co/k5XCUm
Avatar billede Sorenbot Novice
19. december 2017 - 17:36 #3
Tak for ideer. Prøvede med Lubuntu men den kunne ikke se min hdd.
Tog disken ud og satte den i en ekstern cradle. Kørte chkdsk på den og satte den tilbage i min pc. Nu virker maskinen igen.