Avatar billede BjarLind Novice
15. november 2017 - 17:09 Der er 6 kommentarer

Gmail til en forening

Som bestyrelsesmedlem i en forening ønsker vi at oprette en Google-konto og dermed en Gmail. Men det virker som om, at oprettelsesformularen henvender sig til en person (fornavn, efternavn, fødselsdato m.m.)

Findes der en Gmail, der specielt henvender sig til foreninger, og som er gratis ligesom den til personer?

Eller kan jeg bare bruge den til personer, og så skrive min egen fødselsdato og måske foreningens navn der hvor jeg ellers skulle have skrevet fornavn og efternavn.

Tanken var jo, at alle i bestyrelsen skulle kunne bruge denne Gmail. Kodeordet skulle så i fortrolighed fordeles til alle i bestyrelsen.

Jeg ser frem til at få nogle gode ideer.
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2017 - 17:24 #1
Du kan bruge den almindelig G-mail.
Der vil være lidt aktivitet omkring to-faktor godkendelse første gang et medlem logger på fra ny pc/browser.
Alle der har password vil i princippet kunne ændre det, så det ville være en god idé om det var formandens mobilnummer, der oplyses i sikkerhedsindstillinger. Især hvis nogen bevidst eller ubevidst har nulstillet password.
Avatar billede BjarLind Novice
15. november 2017 - 17:30 #2
Tak for hjælpen til ink.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2017 - 18:43 #3
Jeg vil måske anbefale, at kun én har adgang til postkassen.

Men man kan lave mail-forward - så det er jo muligt at videresende alle mails til relevante foreningsmedlemmer...

Dog vil man ikke, uden at skulle konfigurere det selv, kunne sende "på vegne af" google postkassen.
Avatar billede schack Mester
15. november 2017 - 20:17 #4
I kunne også overveje Googles løsning til pro. brug.
https://gsuite.google.com/intl/en/solutions/small-business/?tab_activeEl=tabset-companies
$5 / måned / postkasse
I vil så kunne få email til at køre på jeres eget domæne.
Avatar billede wjens Guru
16. november 2017 - 09:52 #5
Overvej at lave jeres eget mail-domæne, når I nu er igang - selvom det koster lidt pr. år. Jeg er med i en forening med formand@xxx.dk, kasserer@xxx.dk, osv., som også bruges til snak internt i foreningen. Ved personskifte på en post, får den nye person historien med.
Avatar billede Erik R Mester
05. december 2017 - 13:27 #6
En rigtig god (og betalingsfri) løsning kan være at oprette en Google-gruppe.
En Google-gruppe er en postliste med tilhørende mailadresse og web-adresse
Hvis foreningen hedder "vores_forening" kan mailadressen være vores_forening@googlegroups.com og web-adressen (med adgang til mailarkivet): https://groups.google.com/d/forum/vores_forening
Gruppens admin kan til- og framelde medlemmer. Mail som sendes til gruppeadressen kan distribueres videre til alle medlemmer. Medlemmer kan også tildeles adgang til at læse via web-adressen.
Venlig hilsen
Erik